Projecte d’intercanvi i col·laboració amb les escoles de primària de la zona de Quito (Equador), coordinat per la Fundació Adsis.

El projecte "Junts" té com objectiu principal treballar el coneixement d’altres cultures, mitjançant l’intercanvi de treballs al voltant de la cultura popular: el primer curs els contes tradicionals i el segon curs les cançons populars.

Les classes de 3r A i 3r B han adquirit el compromís de tirar endavant aquest projecte. Des d'aquest espai de la web del centre i des del bloc de Dibuixa'm un conte Barcelona-Quito us anirem informant del desenvolupament de la feina.

Foto: Kisa 2010

La durada d’aquest projecte serà de setembre del 2010 a juny del 2012 i cada curs es renovaran i actualitzaran les tasques i els compromisos en funció de les valoracions i el tema de l’intercanvi.

Tasques per al curs 2010-2011:

Recollir i treballar contes populars, reescriure el conte triat per l’escola a la mida adequada i elaborar el material necessari, perquè les escoles amigues ho puguin entendre i treballar.
    Treballar i il·lustrar els contes i els materials rebuts.
    Fer una tramesa amb dibuixos i textos recollint l’experiència.
    Preparar la lectura dels contes i si cal alguna breu representació per a la festa final i implicar-se en la seva preparació.
    Recollir de forma sistemàtica el procés de treball.
    Col·laborar en la difusió i venda dels llibres en l’àmbit de la pròpia escola.
    Fer la valoració del funcionament del projecte i fer propostes per al curs següent.

Les activitats de les classes de 3r al llarg del curs 2010-2011:

1. Les delegades i el delegat de les classes de 3r expliquen la seva participació en el projecte "JUNTS" al Consell Escolar. 5-Novembre-2010
2. Ens presentem als companys de l'escola "11 de Octubre" de Quito. 25-Novembre-2010
3. Hem re-escrit el conte "El pastor mentider" en català i en castellà.
4. Hem gravat el conte "El pastor mentider" per enviar-lo a Quito. Desembre-2010
5. Hem treballat el text i hem fet els dibuixos del conte "El hombre y el ganado". Març-2011
6. Hem gravat el conte "L'home i el bestiar" en català. Abril 2011
7. Presentació dels llibres il.lustrats Barcelona-Quito. Maig 2011
8. El llibre amb les nostres il·lustracions. Juny 2011

El bloc Dibuixa'm un conte Barcelona-Quito.
El projecte a la web del Consorci d'Educació de Barcelona.
Presentació del llibre de contes il·lustrats que van fer conjuntament centres de Barcelona i de Tánger (al Marroc) en el marc del projecte de cooperació i d’intercanvi “Junts” el curs 2009-2010.

Data d'actualització: 28.07.2011