|
Pràctica DP104. Treballar
amb el CD-ROM "Els tres porquets". Fitxes de suport |
|
|
|
|
|
|
|
L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer el vocabulari,
els objectes animats i els diferents tipus de joc de cada una de les escenes
que conté el programa.
|
|
|
|
Desenvolupament de la pràctica |
|
|
|
Aquest programa està preparat per usar-lo en cinc idiomes diferents;
a més, permet combinar-ne dos a l'hora.
- Executeu el CD-ROM "Els tres porquets".
- A la primera pantalla, i des de l'esquerra, s'escull l'idioma escrit
i parlat, i des de la dreta, l'idioma que es tria, només s'executa
per escrit. Sempre s'han d'activar els dos blocs, si només es
vol treballar en un idioma, feu clic a la mateixa bandera a ambdós
costats.
- Un cop passat a la segona pantalla, es pot triar les dues modalitats
d'execució del programa. Feu clic sobre Vull
llegir-lo i jugar i premeu els
tres porquets.
|
|
|
|
- Al final de cada escena del conte es podrà accedir al vocabulari
proposat, activar algun dels objectes de la pantalla i, sobretot, es
podrà entrar a un joc.
- Observeu el contingut de cada escena:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vocabulari:
Granja, inquiets,
aventurers, es
van endinsar. |
|
Objectes animats: Ànec,
mula, pluja,
tempesta, cabra,
gat, mare dels
porquets. |
|
Joc: Relacionar
text i so, amb un objecte (arrossegant amb el ratolí). |
|
Accés al Joc:
|
|
 |
|
|
|
ESCENA 2 |
|
|
 |
|
Vocabulari:
Clariana, maons,
ciment, carretejar. |
|
Objectes animats:Ocell
1, ocell 2, ós,
talp, porquet
1, porquet 2, porquet
3. |
|
Joc: 3
Trencaclosques (un per a cada porquet). |
|
Accés al Joc:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vocabulari:
Palla, feixos,
teulada, fer-se
visites. |
|
Objectes animats:
Eriçó, òliba,
mussol, herba
flors grogues, herba flors vermelles,
porta casa de fusta, xemeneia
casa de palla. |
|
Joc: Buscar
lletres d'una paraula: el joc del penjat, que s'executa amb les tecles
del cursor. |
|
Accés al Joc: |
|
 |
|
|
|
ESCENA 4 |
|
|
 |
|
Vocabulari:
Finestrons, ferma,
grimpar, exhaust. |
|
Objectes animats: Galleda,
forat de l'arbre, abella,
tortuga, pala,
paleta. |
|
Joc: Relacionar
imatge amb text (sempre amb so). |
|
Accés al Joc: |
|
 |
|
|
|
ESCENA 5 |
|
|
 |
|
Vocabulari:
Afamegat. |
|
Objectes animats: Conill,
eriçó, ànec
1, ànec 2, ànec
3, esquirol, òliba. |
|
Joc:Trencaclosques. |
|
Accés al Joc: |
|
 |
|
|
|
ESCENA 6 |
|
|
 |
|
Vocabulari:
Atrapa. |
|
Objectes animats: Castor,
tortuga, ocell,
serp. |
|
Joc: Trencaclosques |
|
Accés al Joc: |
|
 |
|
|
|
ESCENA 7 |
|
|
 |
|
Vocabulari:
Es va afanyar,
ferm. |
|
Objectes animats:
Conill, ocell
1, ocell 2, ocell,
xemeneia, planta 1, planta
2, finestres, núvol.
|
|
Joc: Laberint
(amb les tecles del cursor). |
|
Accés al Joc: |
|
 |
|
|
|
ESCENA 8 |
|
|
 |
|
Vocabulari:
Hort, de
bon matí. |
|
Objectes animats: Castor,
conills, ratolins,
òliba, finestres
(dreta i superior). |
|
Joc: Buscar
objectes amagats. |
|
Accés al Joc: |
|
 |
|
|
|
ESCENA 9 |
|
|
 |
|
Vocabulari:
Compota, a l'alba,
roncar, arbustos,
enxampar-los. |
|
Objectes animats: Abella,
papallona, flors,
fum, finestres
(dreta i superior). |
|
Joc: Aparellar
paraules iguals (amb so). |
|
Accés al Joc: |
|
 |
|
|
|
ESCENA 10 |
|
 |
|
Objectes animats: Ós,
mussol, conills
(tots estan bastant amagats) |
|
Joc: Ordenar
les seqüències del conte (amb so). |
|
Accés al Joc: |
|
 |
|
|
|
Aquesta pràctica està basada en el document
"fitxes de suport al programa" de Salvador Panareda.
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|