Per posar en pràctica
els conceptes presentats en els temes d'aquest mòdul, us proposem
realitzar l'anàlisi d'una aplicació multimèdia de
tipus educatiu. Podeu optar per avaluar un projecte d'activitats JClic, un Quadern Virtual o
una web educativa.
Opció
1: Anàlisi d'una web educativa
Podeu triar la web educativa
del vostre interès de la selecció:
http://www.grec.net/cgibin/cercador.pgm
Abans d'avaluar la web, és
convenient mirar-ne moltes i de diverses tipologies per desenvolupar la
vostra capacitat crítica.
El lliurament de l'exercici
serà en un fitxer del Writer, desat amb extensió .odt,
correctament formatat, emprant un joc tipogràfic coherent i comprimit
en format zip. El document tindrà una extensió d'entre 500
i 1000 paraules (podeu emprar la utilitat Recompte de paraules del menú
Eines del Writer).
Cal fer constar:
- Títol de la web
- Adreça Internet
de la web avaluada
- Informació rellevant
sobre la web a partir del llistat de criteris adjunt
- Un apartat de conclusions
amb les vostres impressions personals
Criteris per a l'avaluació
de webs
Contingut
- Tipologia de la web: pàgina
personal, informacional, noticiari, comercial, d'opinió, comunitat
virtual, acadèmica, lúdica, altres (a precisar).
- Audiència a qui
va adreçada la web.
- Informació sobre
l'autor/s o les fonts de la informació.
- Qualitat del contingut:
original, actualitzat, objectiu, rigorós, adequat a l'audiència,
nivell de cobertura de la temàtica.
- Freqüència
d'actualització i manteniment: indicació de quan va ser
creada la informació, quina ha estat la data de posada a la web,
la data de la darrera actualització, hi ha links orfes?
- Rellevància dels
enllaços. Estan comentats?
- Presència de publicitat:
és específica del tema o general?
Estructura i interactivitat
- Quin tipus d'organització
de la informació predomina? (seqüencial, jeràrquica,
hipertextual).
- Recursos de navegació:
mapa de la web, menús, cercador intern...
- És fàcil
desplaçar-se per la web i localitzar la informació que
busquem? Quines dificultats o limitacions trobeu en la navegació?
- Mecanismes d'interacció
o "Feedback" (e-mail, llistes de discussió, xat, formularis per
sol·licitar informació).
Disseny i ergonomia
- Estil del disseny (innovador
o convencional).
- Presència de metàfora/es.
Descripció i adequació a l'audiència.
- El contingut multimedial
(gràfic, vídeo, àudio) és funcional (aporta
valor afegit) o merament decoratiu.
- És necessari instal·lar
programari addicional per poder consultar-la (pluggins, versions avançades
dels navegadors).
- Grau de coherència
entre les diferents pàgines de la web. Hi ha una identitat clara?
- Es disposa d'elements
de navegació (botons, menús) a totes les pàgines,
que permetin desplaçar-se pel contingut sense recórrer
als recursos del navegador?
- El temps de càrrega
de les pàgines és superior als 15-20 segons ? (indiqueu
el tipus de connexió a Internet que teniu: velocitat mòdem,
connexió XDSI).
- Compatibilitat amb les
diverses versions dels navegadors (Firefox, Mozilla, Explorer).
Opció
2: Anàlisi d'un paquet d'activitats JClic
Opció 3: Anàlisi d'un Quadern Virtual
Recordeu que heu d'enviar els dos exercicis junts (dos documents del Writer en format .odt), comprimits en un únic fitxer i enviar-lo adjunt en un missatge adreçat al vostre tutor o tutora a través de l'Educampus.
|