Les presentacions Impress consisteixen en requadres que es componen de blocs amb informació individual que poden ser textos, dibuixos, gràfics, taules, connexions amb Internet, o altres elements.
Per començar, us donem aquestes tres breus informacions que caldrà que tingueu en compte al llarg de tot el mòdul, i que ja coneixereu a partir de les pràctiques:
1. Entrar al programa OpenOffice.org Impress
Per executar el programa cal activar la icona que hi ha a l’escriptori (en el cas de tenir-la) o bé des d’Inicia | Programes |OpenOffice.org 2.0 |OpenOffice.org Impress.
També s’inicia el programa fent doble clic a qualsevol document que estigui associat amb el programa.
2. La pantalla del programa de presentacions OpenOffice.org Impres
Després d’haver treballat el mòdul del Writer, amb l’entorn de l’Impress serà fàcil que us familiaritzeu:
Al llarg del mòdul anireu obrint i tancant algunes de les icones i de les opcions de l’entorn.
3. Elements d’una presentació
El conjunt global d’una presentació es pot dividir en diverses parts:
Fareu una presentació sobre l’aula d’acollida. Hauríeu de tenir en
l’ordinador fotografies fetes dels diferents racons de l’aula, o bé
fotografies dels alumnes (aquesta presentació no té cap mena de
difusió!), o d’altres elements.
En el cas de no disposar fotografies d’aquests tipus, podeu utilitzar -ne de personals.
L’important és que a les fotografies les acompanyareu de text i de so.
En arrencar l’Impress s’executa l’Assistent.
A la primera diapositiva, posareu el títol de la presentació. Ho fareu a partir d’una de les icones que teniu a la Barra de dibuix (normalment està la part inferior). En el cas que no la tingueu la podeu activar des del menú Visualitza | Barra d’eines | Dibuix.