|
L'objectiu
és plantejar al claustre de mestres la distribució dels
ordinadors al centre, i en concret, la discussió sobre si ordinador
a l'aula, aula d'ordinadors, o bé les dues coses.
|
|
Aquest plantejament ha de tenir present
les activitats que es duran a terme a cada lloc, i veure cap a on haurem
d'anar. Per decidir, haurem de pensar en:
PEL QUE FA A L'ORDINADOR A L'AULA
- La formació individual dels mestres per veure
la viabilitat de posar un o més ordinadors a la classe.
- El sistema de treball que permeti disposar d'un
racó útil per a l'ordinador.
- projectes de treball
- els racons
- el treball diversificat dins l'aula
- els alumnes amb NEE
- Les infraestructures necessàries (connexions,
programari, espai...).
- El manteniment que suposa.
- La disponibilitat de disposar d'una impressora on imprimir
i el seu cost.
PEL QUE FA A L'AULA D'ORDINADORS
- També haurem de pensar en la formació del
mestre/a
- Organització dels horaris
- El seu manteniment
- Les hores que disposem al llarg del curs i la programació
de competències bàsiques que podem dur a terme
- El lligam que farem del treball amb el de classe
- Les infrastructures necessàries
- Impresores i el seu cost
- Escàner
- Projector
- So
- TV
- Programari
- Connexions
PEL QUE FA A LES DUES COSES
- Caldrà ser realistes i alhora ambiciosos. Realistes
per a les possibilitats econòmiques que suposa disposar de les
dues coses, i ambiciosos perquè l'escola ha d'educar per a la
societat que ha tocat viure als alumnes, perquè no facin un mal
ús de totes aquestes noves tecnologies.
- Caldrà plantejar-se quants ordinadors hi haurà
d'haver a cada un d'aquests espais.
- Quantes hores haurà de disposar el coordinador
per dur a terme el manteniment.
- Com es modifica el currículum en funció
d'aquesta nova organització
|