Tota la poesia de Brossa és
plena de referències a la visualitat. Potser per això
Brossa s'introduí també en el món de la plàstica.
Des dels seus inicis (1941) realitzà poemes experimentals de
tipus cal·ligramàtic. De 1943 és el primer objecte,
"Escorça", veritable object trouvé. I de 1951
és el primer objecte realitzat expressament, a partir de l'associació
de dues realitats distants (en aquest cas un martell i una carta composta
de dues meitats). Però a partir de 1959 el poeta intensificà
les seves recerques visuals amb les Suites de poesía visual.
En aquestes fràgils composicions estarà ja la llavor de
molts dels futurs poemes visuals. Durant la dècada dels seixanta
i, més concretament, durant els setanta, es concebran, i s'editaran
posteriorment, els poemes visuals i objectes brossians més coneguts.
La seva temàtica serà la mateixa dels poemes: denúncia
sociopolítica, reflexió sobre el significat de les paraules
i les coses, jocs sorprenents, etc. Però el material ja no seràn
únicament les paraules, sinó les lletres i altres elements
estimats per Brossa com Frègoli, el Carnaval, els jocs de mans,
etc. |
Poesía Visual
Cap de Bou,Bou (Bull's Head), conceived1969,
published 1982 |
Poema visual, (Visual Poem),
Conceived 1970, produced 1978 |
Solstici, (Solstice), 1989
|
Poema visual, (Visual Poem),
conceived 1970, produced 1978 |
Poemes objectes
Música, (Music), 1986.
|
Mutació, (Mutation),
conceived 1984, produced 1988 |
Eclipsi, (Eclipse), 1988.
|
Poema objecte, (Objectual Poem), 1967.
|
Cartells
Carnaval, (Carnival), 1980 | Brossa's Exhibition | Festes de tardor, (Autumn Festival), 1987. |
.
Festival d´estiu de Barcelona. Grec 96, (Summer Festival of Barcelona
Grec 96), 1996 |
Instalacions
|
|