André Ricard

DISSENY
QUOTIDIÀ
ALS ANYS 60

André Ricard va nèixer el 18 de juny de 1929 a Barcelona. Va estudiar a l'escoLa Saint-Joseph amb els seus germans. L'any 1942 va organitzar amb alguns dels seus companys del Lycée un taller de treballs manuals, construïen joguines i després les venien. A l'escola no era un gran estudiant, però les millors notes les treia a dibuix. El seu pare pintava i esculpia.

L'any 1950 es trasllada a Londres per a formar-se per fer una firma de transports internacionals i de viatges, volia apendre anglès i veure com es treballava en una companyia internacional. Allí va descobrir el disseny.

André Ricard ha sigut un dels introductors i propagadors d'un concepte de disseny que busca l'espai, els interessos del client, del dissenyador i la millora de l'ús del producte perquè es pugui corregir i millorar incorporant innovacions que facilitin la utilització dels productes més quotidiants. La majoria d'objectes dissenyats per André Ricard són objectes comuns, ha estat el propagador d'un concepte de disseny que aposta per una especial atenció a l'ús i als usuaris, que dignifica i humanitza el disseny lluny de les modes i les tendències formals de caràcter superficial. La seva activitat creadora i teòrica, serà important en l'àmbit del disseny espanyol dels anys 60 i 70. obrí i aportà noves visions als professionals però també contribuí a difondre el disseny com a elements integral i positiu d'una societat.