Projecte Collma

A l’Institut Collblanc vam posar en marxa el curs 2009-10 un programa de diversificació curricular anomenat Projecte Collma. Aquest programa és fruit d’un conveni signat entre l’Institut, el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de La Canonja.

Aquest projecte singular, s’engloba dins dels programes de diversificació curricular i es tracta d’un programa educatiu de formació integrada per a la millora de l’atenció a la diversitat oferint una educació personalitzada a alumnes amb risc de fracàs escolar.

El projecte Collma pretén ser una experiència educativa on participin tots els sectors que actualment incideixen en l’educació dels joves. Aquest programa ofereix la possibilitat a un grup de joves, entre 15 i 17 anys, de realitzar estades formatives en centres col•laboradors del municipi. Aquestes estades representen una part de les hores lectives setmanals, en les quals, coneixeran de ben a prop la realitat del món laboral del treball. La formació pràctica es completarà amb formació acadèmica que es farà a l’institut. El fet que alguns alumnes puguin rebre una atenció més adient per les seves característiques fora dels instituts enriqueix i cohesiona el teixit social.

Actualment formen part del projecte 6 alumnes del nostre centre que passen 18 hores lectives a l’institut i que convaliden 12 hores lectives ( 4 matèries) per 12 hores d’estada en una empresa del poble on col•laboren en tasques adients a la seva edat i la seva formació. L’objectiu principal és que aquest alumnat pugui obtenir el Graduat en Educació Secundària, conegui diferents perfils professionals i tingui motivació per a continuar amb estudis postobligatoris.

Les empreses que col•laboren o han col•laborat en el Projecte Collma són la Cooperativa Agrària de la Canonja, la Llar d’infants Mare de Déu de l’Esperança, la botiga La Glasseta, la perruqueria Nolita, la fundació Topromi i el taller d’automoció Montoro i Madero.

Col•labora: