|
Per tal de millorar l’expressió
oral i escrita de l’alumnat en les diverses llengües
que s’estudien a l’institut, saber argumentar, tenir
criteri i esbossar idees i opinions en els quatre cursos de l’ESO,
el plantejament que es fa es el següent:
- Recuperar aquella vella màxima que “tot
professor és professor de llengua”, tot tenint
en compte les faltes d’ortografia i expressió que
faci l’alumnat com a objectiu a treballar des d’una
perspectiva transversal i coordinant la realització de
textos de diferent tipologia:
- A 1r i 2n ESO: Articles, quadres sinòptics,
informacions biogràfiques sobre un autor ( primer
escrit i després fent una exposició oral).
- A 3r i 4t ESO : textos periodístics,
textos de creació: un d’expositiu, un d’argumentatiu
i un d’instructiu.
- El professorat des de cada matèria,
de cada tema, dona sempre un glossari amb totes les paraules
específiques d’aquell tema i l’alumnat,
a poc a poc, ha d’anar confeccionant una llibreta-diccionari
amb tots els termes que va aprenent.
Professorat dinamitzador: Rosa Aragay i Esteban
Martínez
|