Esquiada 2007
2n cicle a Porté-Puymorens

ABANS DE... Els dies 24, 25 i 26 de gener de 2007, el Departament d'Educació Física organitza una sortida a la neu amb els cursos de segon cicle (3r i 4t d'ESO) a l'estació d'esquí de Porté Puymorens. L'allotjament es realitzarà al Càmping Stel, en bungalows totalment equipats. El preu de la sortida inclou forfaits, monitors d'esquí, assegurança d'esquí, lloguer de material d'esquí, allotjament, activitats diverses després de l'esquiada (multiaventura), pensió completa (dinar de picnic) i desplaçaments amb autocar. A més a més, el 30 de gener farem una escapada a la neu, d'un sol dia, amb els alumnes de primer cicle.

DESPRÉS DE... El passat mes de gener els alumnes de 1r i 2n cicle van gaudir d'una nova aventura a la neu, i ens preguntarem : varen disfrutar? Només havíem de veure les cares que feien quan tornàvem cap a casa per observar que aquells dies a la neu no només havien estat tres dies d'aprenentatge a l'esquí, tres dies de convivència a la natura amb els amics, tres dies de descoberta de noves activitats i tres dies de disbauxa també.

Un dels records més agradables i que probablement encara en parlem, són els viatges, moltes vegades ens queixem del llarg trajecte que ens espera abans d'arribar a la neu, però qui no recorda els dos xofers que teníem i les moltes vegades que ens varen fer riure amb les seves bromes, les seves rialles... També tenim un bon record dels nostres monitors, qui havia de dir que podríem arribar a esquiar tan bé i amb tan poc temps quan la temporada d'esquí, encara ara, no es pot considerar ni de bon tros com la més òptima, segurament que amb una mica més de neu i sol, la cosa podria haver anat millor.

De fet, vàrem arribar justament els dies en que s'havia diagnosticat fred i forts vents, i realment el primer dia entre el retard per aconseguir el material d'esquí, les poques pistes obertes i les condicions climatològiques no semblava propiciar una bona esquiada. Tot seguit arribarem als bungalows, aquelles casetes de fusta, amb aquella calefacció i la televisió!! Quin motiu ens impulsava a sortir a esquiar i a fer activitats a la natura quan s'hi estava tan bé allà dins: No em feria res tornar-hi i poder descansar uns dies més allà dalt, gaudint de la tranquil·litat dels boscos i aquells paratges tan verds i blancs a la vegada.

En resum va ser una sortida molt divertida i engrescadora, en la que tots vam arribar a la mateix conclusió: i perquè no podia ser una sortida de cinc dies? I ja ficats, i per què no una setmana, la mítica "setmana blanca"? Tan professors com alumnes ens hem quedat amb el que anomenem "el gusanillo" de no disposar de més dies d'esquí, i només esperem que així sigui els propers anys.

Joan Galí, professor d'Educació Física