Objectius didàctics | |
1. Analitzar i explicar, situant-los adequadament en el temps i en l’espai, els fets més significatius de l’episodi de la Guerra del Francès, valorant la seva significació en el procés històric, les seves arrels i les seves repercussions. 2. Identificar els trets diferencials de l’episodi a Catalunya i establir connexions amb l’evolució del conflicte als diversos indrets de l’estat espanyol. 3. Referenciar, en el context de les guerres napoleòniques, els principals processos històrics esdevinguts a Catalunya. 4. Realitzar activitats d’indagació i síntesi en què s’analitzin, contrastin i integrin informacions diverses, valorar el paper de les fonts i els diferents punts de vista dels historiadors, i comunicar el coneixement històric adquirit a través de diversos suports i amb el rigor intel·lectual requerit. 5. Utilitzar les TIC en les diverses fases de l’elaboració del coneixement històric. 6. Tenir accés a diverses interpretacions historiogràfiques, valorar l’anàlisi històrica com un procés en constant reelaboració, i emprar el coneixement històric per argumentar les pròpies idees i revisar-les de forma crítica, tenint en compte noves informacions i superant estereotips i prejudicis. 7. Valorar el paper dels homes i les dones, individualment i col·lectiva, com a subjectes de la història de Catalunya i Espanya i exercitar l’empatia històrica. 8. Identificar elements relatius a les mentalitats, costums i vida quotidiana, i la seva evolució al llarg del període. 9. Reconèixer alguns elements culturals i artístics del període i valorar la necessitat de protegir i difondre els elements patrimonials i els llocs de memòria. 10. Establir relacions entre l’episodi i altres conflictes bèl·lics al llarg de la història i valorar la necessitat de desenvolupar una cultura de la pau. |
|