ACTIVITATS I PROJECTES | |
Les activitats que es duen a terme al Camp d'Aprenentatge s'emmarquen sota el perfil de Projectes Compartits entre els centres docents i el propi Camp. |
Àmbits de treball i relació d'activitats: |
Codi àmbits | Ciències de la naturalesa/experimentals ciències socials matemàtiques català tecnologiatac |
Filtre per nivells: | cicle mitjà d'EP cicle superior d'EP ens. sec. obligatori batxillerat Cicles formatius de grau mitjà i superior |
Orientació, cartografia, relleu i territori | Codi activitat | Àrea curricular | Nivell educatiu | |
- Guiats pels satèl·lits:
itinerari amb GPS Itinerari de muntanya amb ús de la tecnologia GPS |
GPS-CSP |
|||
- Guiats pels satèl·lits: itinerari amb GPS Itinerari de muntanya amb ús de la tecnologia GPS |
GPS-ESO |
|||
- Guiats pels satèl·lits: itinerari amb GPS Itinerari de muntanya amb ús de la tecnologia GPS |
GPS-BAT |
|||
|
- Itinerari d'orientació Aprenentatge de tècniques d'orientació a la muntanya. |
ORI-CSP |
||
|
- Itinerari d'orientació Aprenentatge de tècniques d'orientació a la muntanya. |
ORI-ESO |
||
|
- La descoberta del paisatge al Baix Llobregat Itinerari de descoberta de diferents aspectes del paisatge. Ascensió a la muntanya de Montbaig (ermita de St Ramon - St Boi de Llobregat). |
PBL-ESO |
||
Activitat autònoma, material en préstec |
El trencaclosques de l'àmbit
metropolità de Barcelona Una eina didàctica per a la interpretació del territori |
TRE-ESO |
||
Activitat exclusiva per a estades de 2 a 5 dies |
- La Torre de Collserola Anàlisi del paisatge metropolità de Barcelona. Tecnologia i arquitectura d'una torre de telecomunicacions. |
TOR-PRI |
||
Activitat exclusiva per a estades de 2 a 5 dies |
- La Torre de Collserola Anàlisi del paisatge metropolità de Barcelona. Tecnologia i arquitectura d'una torre de telecomunicacions. |
TOR-ESO |
||
El temps meteorològic | Codi activitat | Àrea curricular | Nivell educatiu | |
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Quin temps fa? Una apoximació activa al món de la meteorologia. |
MET-CMP |
||
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Observació i mesura del temps atmosfèric Una apoximació activa al món de la meteorologia. |
MET-CSP |
||
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Observació i mesura del temps
atmosfèric Una apoximació activa al món de la meteorologia. |
MET-ESO |
||
Geologia | Codi activitat | Àrea curricular | Nivell educatiu | |
|
- Itinerari geològic: les roques
i els ambients sedimentaris Aplicació de tècniques de geologia de camp en l'estudi de tres tipus de roques sedimentàries. |
SED-CSP |
||
|
- Itinerari geològic: les roques
i els ambients sedimentaris Aplicació de tècniques de geologia de camp en l'estudi de tres tipus de roques sedimentàries. |
SED-ESO |
||
- Itinerari geològic: les roques
i els ambients sedimentaris Aplicació de tècniques de geologia de camp en l'estudi de tres tipus de roques sedimentàries. |
SED-BAT |
|||
- Les Escletxes Descoberta de processos geològics erosius i el risc que poden suposar sobre les activitats humanes. |
ESC-PRI |
|||
- Les Escletxes i els riscs geològics Descoberta de processos geològics erosius i el risc que poden suposar sobre les activitats humanes. |
ESC-ESO |
|||
- Processos de vessants i riscs
naturals Descoberta de processos geològics erosius i el risc que poden suposar sobre les activitats humanes. |
ESC-BAT |
|||
Risc d'inundació a la riera de Vallvidrera Introducció en els càlculs d'avingudes per a l'avaluació dels riscos naturals en alguns punts del territori. |
INU-BAT |
|||
El món vegetal i els fongs | Codi activitat | Àrea curricular | Nivell educatiu | |
|
- Descobrim els bolets Un primer contacte amb el món dels bolets. |
BOL-CMP | ||
|
- Temps de bolets Una introducció al món dels bolets. |
BOL-CSP BOL-ESO |
||
|
- Descobrim el bosc Iniciació a l'estudi d'un bosc. |
BOS-CMP | ||
- L'alzinar Estudi aprofundit d'aquesta comunitat vegetal: estructura, les adaptacions al medi, les espècies més representatives. |
ALZ-ESO | |||
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Les comunitats vegetals Diferències i semblances entre dues comunitats vegetals: l'alzinar (a l'obaga) i la brolla (al solell); relació amb el medi. |
CVE-CSP | ||
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Les comunitats vegetals Estudi comparat entre tres comunitats vegetals: l'alzinar, el bosc de ribera i la brolla; relació amb el medi. |
CVE-ESO | ||
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Les comunitats vegetals a la vall de la Rierada. Variacions de vegetació a dos vessants Transecte de vegetació a dos vessants de la vall de la Rierada |
CVE-BAT | ||
Dinàmica dels ecosistemes | Codi activitat | Àrea curricular | Nivell educatiu | |
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Descobrim
la riera Aproximació al coneixement d'una riera |
RIE-CMP |
||
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- La riera Introducció al funcionament d'aquest ecosistema |
RIE-CSP |
||
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Estudi ecològic de la riera
de Vallvidrera Estudi comparatiu i descriptiu de dos trams de la riera des del punt de vista de l'ecologia |
RIE-ESO |
||
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Introducció a la limnologia
dels cursos fluvials Estudi aprofundit de la qualitat de les aigües de la riera |
LIM-BAT |
||
- La descoberta del Delta del Llobregat Itinerari de descoberta de diferents aspectes del paisatge deltaic del riu Llobregat |
DEL-CSP | |||
- Introducció a l'ecologia del sòl
El sòl entès com a ecosistema: propietats físicoquímiques;organismes |
SOL-ESO |
|||
Activitat prioritària curs 2013-14 |
- Biomassa i producció d'un
bosc Estudi quantitatiu de la biomassa i producció d'un bosc de pi blanc |
BIO-BAT |
||
Recursos del medi i sostenibilitat | Codi activitat | Àrea curricular | Nivell educatiu | |
- El cicle de la matèria
Descoberta mitjançant jocs del funcionament del cicle de la matèria a la natura |
MAT-PRI |
|||
- L'energia solar i les seves aplicacions
Visita a les instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i tèrmica del Camp d'Aprenentatge. Construcció de models reduits. |
ENS-PRI |
|||
- L'energia solar i les seves aplicacions Visita a les instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i tèrmicadel Camp d'Aprenentatge. Construcció de models reduits |
ENS-ESO |
|||
- L'energia solar i les seves aplicacions Visita a les instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i tèrmicadel Camp d'Aprenentatge. Construcció de models reduits |
ENS-BAT |
|||
El modernisme | Codi activitat |
Àrea
curricular
|
Nivell
educatiu
|
|
Activitat prioritària curs 2013-14 | - La Colònia Güell Visita a la colònia industrial amb edificis modernistes singulars i la cripta d'A. Gaudí (Patrimoni de la Humanitat) |
COL-PRI |
||
Activitat prioritària curs 2013-14 | - La Colònia Güell Visita a la colònia industrial amb edificis modernistes singulars i la cripta d'A. Gaudí (Patrimoni de la Humanitat) |
COL-ESO |
||
-Itinerari modernista a St. Joan Despí Itinerari urbà per la vila de Sant Joan Despí en el qual es treballen diverses obres de l'arquitecte Josep Mª Jujol, deixeble i col·laborador de Gaudí |
SJD-PRI |
|||
-Itinerari modernista a St. Joan Despí Itinerari urbà per la vila de Sant Joan Despí en el qual es treballen diverses obres de l'arquitecte Josep Mª Jujol, deixeble i col·laborador de Gaudí |
SJD-ESO |
|||
El patrimoni històric | Nous codis 09/10 |
Àrea
curricular
|
Nivell
educatiu
|
|
Molins de
Rei medieval: castells, masies i ermites. |
MED-ESO |
|||