Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Participació
de l’EAP en la implementació d’un Programa per a la Convivència
en un Centre de Secundària.
Desaprendre la Indefensió i aprendre la Resolució pactada dels conflictes. |
Autoria: | M. Concepción Escobar Ruiz |
Modalitat: | B1: cinc mesos |
Característiques: | La
memòria del treball ha estat desenvolupada en llengua
castellana, conté 46 pàgines de text i dues pàgines
de bibliografia i adreces d’internet.
Annex 1, disseny d’un crèdit de tutoria redactat en llengua catalana. La programació i les orientacions pels professors, ocupa 29 fulls, el material de treball dels alumnes ocupa 43 fulls. Annex 2, també està redactat en català, és la programació i les orientacions per a desenvolupar un crèdit variable. |
Orientació del treball: | Treball adreçat als assessors psicopedagògics, presenta informació per a construir hipòtesis explicatives sobre conductes d'inhibició i de violència, materials didàctics per col·laborar amb els professors en la prevenció d’aquestes i propostes per definir l’exercici de la funció assessora com a facilitadora de la comunicació. |
Temes i/o Identificadors: | Assessor, indefensió, violència, competència personal, gestió pacífica, conflicte, negociació, mediació, currículum ocult, Seligman, Díez-Aguado, conductes de risc, preadolescent. |
Destinataris: | Assessor Psicopedagògic; professorat de secundària. |
Resum: | Aquest
treball pretén dissenyar unes línies d’actuació, elaborar
estratègies i reflexionar sobre la participació del professional
de l’Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica en
l’aprenentatge de la Convivència Cooperativa dins un Institut de
Secundària.
Es tracta de participar en: - La promoció de la cultura de la confrontació pacífica, dialogant i creativa dins el Sistema Educatiu. - La valoració de les relacions humanes dins l’Institut com un potent factor educatiu informal pel creixement individual i el creixement social. - L’ampliació de les estratègies i habilitats socials dels alumnes, professors i assessors. - El reconeixement i la valoració de la diversitat en els interessos i dels valors i també la gran variabilitat en les seves expressions. - El desenvolupament i l’ampliació de l’interès dels alumnes per marcar-se fites personals i generar l’autoreforçament i de les habilitats del tutor per acompanyar l’alumne en la conquesta d’aquestes fites personals. - La formalització d’un programa d’ensenyament- aprenentatge de les habilitats per a la convivència, la maduració emocional i moral i l’educació de l’autocontrol de l’agressivitat. - Fomentar la participació i l’interès de l’alumnat per gestionar solidàriament els seus problemes. - Promoure la cooperació i el compromís entre docents i alumnes. |