Assessoraments per a la integració curricular
de la informàtica en centres de primària
És l’activitat d’un grup
de persones organitzades en grup de treball que reben una ajuda externa per
aconseguir uns objectius col.lectius. L’assessorament té per finalitat
dinamitzar al centre, a partir de l’anàlisi de la seva situació real inicial. D’aquesta
manera, cada assessorament s’adapta a cada centre.
El seu destinatari és un
equip de professors d’un mateixa escola, que formen un grup de treball. Aquest
grup té uns objectius comuns que són col.lectius, no individuals de cada
professor, i que responen, en aquest cas, a un aspecte concret sobre la
dinàmica escolar: la informàtica. A més, aquest grup de treball no es veu
capacitat per assoli aquests objcetius i, per tant, sol.liciten ajuda externa
per a la realització de la tasca de l’assessorament.
|
Curs
de formació |
Assessorament |
Els
continguts són.. |
|
· pactats durant l’activitat |
Adreçat
a... |
|
· un grup concret · la consegüent aplicació es
portada a terme pel professorat del centre |
Les
activitats són... |
|
· de reflexió, d’orientació, de
realització d’una tasca, d’organització... |
Els objectius estan definits per... |
|
|
Els
coneixements... |
|
|
Es
convenient tenir informació sobre... |
|
|
Les sessions de treball presencial... |
|
|
PER QUÈ EL CENTRE DEMANA L’ASSESSORAMENT?
Perquè en
el centre s’han trobat amb una sèrie de mancances que els hi impossibilitat la
integració curricular de la informàtica. Aquestes mancances s’han de tenir
presents en elaborar cada assessor el seu pla de treball. Algunes d’aquestes
situacions són:
PAPER
DE L’ASSESSOR
És una persona externa que té el paper de mediador en
el centre i que ha d’estar al servei de l’objectiu de l’assessorament. Ha de
donar pautes i models de treball, ha de poder plantejar qüestions i activitats,
ha d’orientar en la resolució dels dubtes que formalitzin els membres del
claustre i ha d’ajudar en l’establiment d’estratègies per a poder dur a la
pràctica l’objectiu consensuat en el pla de treball comú del centre.
L’assessor ha d’abordar problemes i la manera de
solucionar-los que el professorat del centre no es planteja.
Es pot trobar amb dificultats amb la resposta que el
claustre pot tenir respecte a l’assessorament: els professors no fan el treball
pactat entre les sessions, no responen positivament a l’assessorament, no
acaben d’establir-se uns criteris clars, basats en el diàleg, en el consens,
sobre la utilització de l’aula d’informàtica, no es qüestionen un possible,
encara que mínim, canvi metodològic amb la integració de la informàtica...
La tasca de l’assessor té una temporalització
determinada i establerta en les condicions generals. Per tant, s’ha de
perseguir l’autonomia del grup de treball i de les persones que el componen, quant
als aspectes organitzatius i curriculars de la utilització del medi informàtic
en l’horari escolar. En qualsevol cas, l’assessor no ha de suplir al
coordinador de l’aula d’informàtica, si no que ha de potenciar la seva figura,
i la d’una potencial comissió, davant el professorat.
RELACIÓ ENTRE ESTAMENTS
L’assessor
ha de treballar, principalment, amb tres equips diferents de persones del
claustre: