Autors: Josep Maria Turuguet, Joan Molar i Jordi Galceran.
|
Aprende música
con Pipo |
Editorial:
Cibal
Multimèdia Tipologia:
Exercitació Idioma:
Castellà Àrea
curricular:
Música Nivells educatius recomanats: Tots els de primària | |
Descripció
i ús: La pantalla principal
permet dues opcions: orquestra o banda de rock. En la primera, en fer clic
sobre músics o instruments diu nom i sonen. Fent clic quan el cursor es
transforma en vareta màgica, accedim a exercicis musicals: aranya,
(notes), peix, (sons), cotxe, (instruments), cargol, (memòria). Sota la
pantalla principal hi ha quatre icones. Una commuta majúscules-minúscules
en els noms. Les altres porten a jocs. La pantalla de la banda de rock
funciona igual que l’anterior, amb jocs són diferents. Aquí accedim a:
hipopòtam, (seqüenciació), nau espacial, (melodies), vagoneta de tren,
(to), ocell, (reconeixement de notes) i l’indi, (notes i teclat).
|
|
Com funcionen
les coses |
Editorial:
Zeta
Multimèdia Tipologia:
Consulta Idioma:
Català Àrea
curricular: Coneixement
medi. Tecnologia. Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO | |
Descripció
i ús: La pantalla principal és
un taller. Des d’aquí podem triar aparells. Movent el ratolí cap els
costats surt una fletxa que amplia el taller. Si es clica sobre el mamut
es van recorrent les altres sales. A l’esquerra es veuen els racons del
programa: MÀQUINES (ordre alfabètic), PRINCIPIS DE LA CIÈNCIA, HISTÒRIA,
INVENTORS i MAGATZEM. Al magatzem s’hi guarden les pel·lícules, fotos,
estalvis de pantalla i sons. Des de qualsevol pantalla es pot anar fins un
invent seleccionat, només clicant quan el cursor es transformi en una
mà. |
|
El cos
humà
|
Editorial:
Zeta
Multimèdia Tipologia:
Consulta Idioma:
Català Àrea
curricular: Coneixement
del medi
natural. Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO | |
Descripció
i ús: La primera pantalla és la
consola. Allà hom pot escollir entre “APARELLS I SISTEMES”. El visor
general permet veure, i recórrer, tot el cos. El visor específic és per
veure només determinats òrgans o sistemes. En fer clic damunt qualsevol
dels requadres es mostrarà informació específica. En fer-ho sobre el
dibuix central s’accedeix a la imatge corporal en 3 dimensions. Totes les
imatges es poden fer girar per veure’ls des de qualsevol angle. També es
pot veure, fent clic a la imatge dreta, la “radiografia” del
cos. |
|
El món
interactiu
|
Editorial:
Proa
/ Enciclopèdia Catalana Tipologia:
Consulta Idioma:
Català Àrea
curricular: Coneixement
del medi social. Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO | |
Descripció
i ús: És un
Atlas. A l’inici, presenta el Mapamundi. A mida que hom s’hi mou, una lupa
permet ampliar els continents. En cada continent la lupa amplia els estats
i, en el cas dels Països Catalans, es pot ampliar cada comarca. Quan el
cursor s’acosta a una ciutat o un accident, es converteix en un dit que,
en fer clic, ofereix informació. També es pot consultar un diccionari de
topònims, i un índex per temes: Món, continents, estats, regions
especials, regions històriques. Fent clic sobre els petits mapes del món
que apareixen en cada apartat, es pot accedir al continent o país. La
funció de historial recorda totes les consultes fetes.
|
|
El pequeño
escritor |
Editorial:
Softkey Tipologia:
Exercitació Idioma:
Castellà
Àrea
curricular: Llengua. Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO | |
Descripció
i ús: El programa permet
llegir i escoltar un conte si s’han escrit abans, o escriure’n un de nou,
il·lustrar-lo i sonoritzar-lo. El primer que cal fer és posar títol i nom
de l’autor. Per a això hi ha unes icones a la part de l’esquerra. Després
se li pot afegir una vora triant-la entre una llarga sèrie i, ja tenim la
primera pàgina. Després podem confegir les pàgines del conte pròpiament
dit. Podem fer la il·lustració, posant-hi un fons en dues etapes: la part
de baix i després la part de dalt. També ens ofereix una àmplia galeria de
personatges. Si no ens agrada cap, el programa té un petit mòdul de dibuix
per crear nous personatges o fons. Sota hem d’escriure el text i, si
volem, afegir-hi sons. |
|
Els tres
porquets |
Editorial:
EFI
Educació i Formació Interactives Tipologia:
Conte
interactiu Idioma:
Català.
(També cinc d’altres més) Àrea
curricular: Llengua
catalana, castellà i idioma. Nivells educatius recomanats: Tota la primària | |
Descripció
i ús:
Presenta el conte escena
per escena. A l’esquerra es va marcant el text que llegeix el locutor. A
la dreta tenim també el mateix text. De bon principi es pot triar, per
cada un dels textos, un idioma: anglès, castellà, català, alemany,
francès, italià. Així, si a l’esquerra triem anglès, tot el conte serà
llegit en aquesta llengua. En
canvi, si ho triem a la dreta, només tindrem en anglès el text fix i,
l’altre, es llegirà en català. A mida que s’explica el conte apareixen, a
sota, les paraules més complicades. Després s’hi pot fer clic a sobre per
obtenir-ne informació. Si triem l’opció llegir i jugar, la lectura
s’aturarà al final de cada escena. Podrem llavors fer clic sobre els
objectes i, aquests, es mouran tot
fent sorolls. A cada pantalla hi trobem un joc: associacions,
puzles, endevinalles, laberints i altres. |
|
Enciclopèdia Catalana Bàsica |
Editorial:
Proa / Enciclopèdia Catalana Tipologia:
Obra
de consulta Idioma: Català Àrea curricular:
Llengua Catalana, Coneixement del Medi Social i Cultural i Coneixement del
Medi Natural Nivell
Educatiu:
Primària i Secundària | |
Descripció i
ús:
Després de la presentació
inicial, trobareu un menú que us permetrà escollir entre sis índexs
diferents: general, topònims, biografies, il·lustracions, mapes i
fotografies. També podreu accedir a l’ajuda i la sortida des de qualsevol
d’aquests menús. En escollir un dels menús, trobareu una pàgina que conté
l’índex ordenat alfabèticament; per tal d’agilitar la cerca d’un ítem,
podeu fer clic sobre la lletra que correspon a la inicial del terme
buscat, i accedireu a la primera pàgina que conté mots que comencen per aquesta
inicial. Un cop localitzada la paraula que busqueu, només heu de fer clic
al damunt i arribareu al punt del text on es troba l’entrada corresponent.
La pantalla de l’Enciclopèdia Catalana Bàsica interactiva té tres àrees
ben diferenciades: a la part superior trobareu la barra d’eines; a
l’esquerra l’àrea de vista general del document i a baix l’àrea d’estat.
El centre de la finestra, és ocupat per l’àrea de visualització, on es
troba el document. |
|
Enciclopèdia
de la Ciència |
Editorial:
Zeta
Multimèdia Tipologia:
Consulta Idioma:
Català Àrea
curricular: Coneixement
del medi Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO | |
Descripció
i ús: En accedir-hi s’obre una
consola general des d’on es pot accedir a tots els recursos. Aquest es
refereixen, bàsicament, a matemàtica, física, química i ciències naturals.
Disposa també d’una sèrie de fitxes sobre l’Univers, i d’un laboratori
microscòpic que permet examinar diferents materials i éssers vius, a
diferents escales. També conté dos mòduls, principalment útils per
secundària, que visualitzen molècules i presenten la taula periòdica
d’elements. A més s’hi pot trobar abundant informació i quaranta clips de
vídeo. |
|
Enciclopèdia
de la naturalesa |
Editorial:
Zeta
Multimèdia Tipologia:
Consulta Idioma:
Català Àrea
curricular: Coneixement
del medi Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO | |
Descripció
i ús: Hi ha una consola
general des d’on es pot accedir a totes les pantalles i racons del CD-ROM:
ecosistemes, murals, climes, món microscòpic, animals prehistòrics o
llibres de la vida. A totes elles hi trobareu text i icones que expliquen
el tema i els que estan relacionats amb el que estem veient. També es pot
consultar un diccionari i un mòdul de preguntes. Molt interessants són
mòduls com ara el CANT DELS OCELLS, que mostra els diferents tipus de cant
d’alguns ocells i proposa un joc, o bé PRESES SORPRENENTS que mena a un
joc on cal reconèixer de quin ésser viu es tracta a partir d’una
fotografia de detall.
|
|
Enciclopèdia
Universal Micronet |
Editorial:
Micronet Tipologia:
Consulta Idioma:
Castellà Àrea
curricular: Multidisciplinar
Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO | |
Descripció
i ús: S’accedeix a una pantalla
principal des d’on podem anar a totes les utilitats. A la pantalla de
l’enciclopèdia pròpiament dita, hi ha un espai per escriure la paraula que
cerquem. Si l’entrada existeix surt l’article, els contactes multimèdia
del mot i les fotos o el so si n’hi ha. A la part de dalt podem veure el
menú “accesorios”, des d’on accedim als recursos addicionals. L’anuari, on
podem consultar fets d’un dia i un any concret. Els jocs, com ara “adivina
un país”, o refranys (que funciona com el penjat), o trabaletras és un joc
de confegir paraules. La Galeria Multimedia ofereix el llistat de tots els
recursos gràfics, de so, vídeo i animació. L’anatomia humana és una
subpantalla on podem visualitzar qualsevol part del cos. L’atlas geogràfic
és un altre mòdul on consultar qualsevol dada. Al menú “opciones” trobarem
l’eina de cerca, que ens permet cercar altres articles
relacionats. |
|
Galí |
Editorial:
Generalitat
de Catalunya Tipologia:
Exercitació Idioma:
Català Àrea
curricular: Llengua
catalana Nivells educatius recomanats: E. Inf., primària i ESO | |
Descripció i
ús: És una eina
d’autoaprenentatge del català des del nivell més elemental, com ara
l’abecedari, fins a la morfosintaxi. Planteja tot tipus d’exercicis, en
situacions comunicacionals pràctiques. Fins i tot permet el treball de
pronuncià, incloent la possibilitat que l’alumne gravi la seva veu i pugui
així comparar la seva pronunciació amb la del disc. Treballa tots els
aspectes de la llengua: comprensió i expressió, oral i escrita, gramàtica
o sintaxi. En iniciar-se, el programa demana el nom de l’usuari i li
proposa de fer un control inicial de llengua per suggerir-li les
activitats que necessita. Instal·lat en xarxa, disposa d’un sistema
d’avaluació i d’obtenció
d’informes. |
|
Games in
English |
Editorial:
MPC Tipologia:
Exercitació Idioma:
Anglès Àrea
curricular: Llengua
anglesa Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO | |
Descripció i ús: La pantalla d’entrada ens mostra els nou mòduls del primer menú, en que es treballen: colors, objectes, mesures, vestit del nen i la nena, rostre, animals de granja i salvatges i verbs. Cada activitat té tres nivells de dificultat. El primer és vocabulari, el segon planteja qüestions senzilles, el tercer, més complicades. Fent clic sobre els números dos i tres s’accedeix als altres menús. El segon menú parla de transports, bany, escola, vegetals, menjar i beure. El tercer de quantitats, de la casa, nombres, hora i planteja alguns jocs com ara un quinto o puzles. |
|
Geografia con
Pipo |
Editorial:
Cibal
Multimèdia Tipologia:
Exercitació Idioma:
Català
Àrea
curricular: Coneixement
del medi social Nivells educatius recomanats: Tots els de primària. | |
Descripció
i ús:
Treballa la geografia
física i política de tot el món amb dibuixos molt atractius. La pantalla
principal presenta el mapa del món, des d’on es poden triar continents o
bé jocs. Si esculls una regió del món, s’obre una altra pantalla des d’on
es pot explorar i participar, també, en jocs de preguntes, pintura,
coordenades i altres. En acabar, l’alumnat pot consultar els seus encerts
en el mòdul d’avaluació. |
|
Gran atlas del
mundo |
Editorial:
Zeta
Multimèdia Tipologia: Consulta
Idioma:
Castellà
Àrea
curricular: Coneixement
del medi social Nivells educatius: CM i CS de Primària i ESO | |
Descripció
i ús:
Presenta un simulador de vol. La primera pantalla és una cabina de
comandaments, des d’on podem decidir l’altitud, la velocitat o la ruta.
També si volem veure rètols o no. Disposem d’un mapa, (un globus del món)
situat a la dreta, que es pot girar amb el ratolí. Ens permet
traslladar-nos on vulguem, directament, sense haver de volar. A sobre
d’aquest globus hi ha el control de relleu. Fa que les muntanyes ressaltin
més o menys. Si fem clic a dalt, a l’esquerra de la consola, anirem a una
pantalla que ens permet planificar una ruta que, després, funcionarà
automàticament i, si volem, la podrem desar. Hi ha un índex que permet
consultar dades. El DVD també conté mapes temàtics i informació sobre els
països. Es pot demanar una llista dels mateixos ordenats per algun criteri
i comparar dos països amb ajut de gràfics. Hi ha una gran col·lecció de
fotografies, vídeos i vols ja programats. També informació sobre recursos
a Internet sobre qualsevol país del
món. |
|
Guia per a
conèixer els arbres |
Editorial:
Barcelona
Multimèdia Tipologia:
Consulta Idioma:
Català
Àrea
curricular: Coneixement
del medi natural Nivells educatius recomanats: Primària i E.S.O. | |
Descripció i ús: Aquest CD-ROM ens ensenya a reconèixer i classificar un arbre a partir dels detalls que en sapiguem o bé ens permet a saber-ho tot d’un arbre conegut. En la pantalla d’inici tenim accés a quatre mòduls. En el primer s’expliquen les parts d’un arbre amb detall, per escrit i oralment. En el segon podem classificar un arbre tot triant pas a pas les seves característiques. El programa va descartant espècies. El tercer permet jugar amb els noms de les espècies, fer-ne una classificació i presenta dos mapes (Països Catalans i Europa), que ajuden a situar les espècies o consultar quines es donen en cada àrea geogràfica. El darrer conté informació detallada sobre una espècie que podem seleccionar d’un llistat alfabètic. |
|
Historia del
mundo |
Editorial:
Zeta
Multimèdia Tipologia:
Consulta Idioma:
Castellà Àrea
curricular: Coneixement
del medi social Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO | |
Descripció
i ús: La
pantalla d’inici és un centre de control que permet visitar tota la
Història. Es poden triar deu èpoques i, dins de cada època, anar a un
continent per veure quins esdeveniments hi tenien lloc. Des d’algunes
pantalles podeu posar en marxa animacions o vídeos. Hi ha també objectes
de cada època a la vitrina, sobre la tauleta o el prestatge. A sota la
pantalla, a la dreta, hi ha quatre llibres que donen informació sobre:
vida quotidiana, (indumentària, aliments i medicina), cultura (art,
edificis i escriptura), innovacions (invents, transport i armes) i qui és
qui? (biografies). Existeix un consultor alfabètic, en forma de petit
quadern de notes enganxat en una columna, un calaix amb documents i un joc
de preguntes. |
|
Juga amb Pipo
a la ciutat |
Editorial: Cibal
Multimèdia
Tipologia:
Exercitació Idioma:
Català Àrea
curricular: Multidisciplinar.
(Llengua i matemàtica) Nivells educatius recomanats: E. Inf., CI i CM | |
Descripció
i ús: Presenta una petita ciutat
amb diversos àmbits (zoo, circ, fira, carrer, supermercat). En cada àmbit
hi ha un munt d’objectes, persones o animals per fer clic. En fer-ho,
podrem veure el seu nom en català i en una altra llengua, (pitjant F6 es
tria entre el castellà i l’anglès). El cursor, que normalment és un
ratolí, en passar per sobre d’alguns dels objectes de cada làmina, es
transforma en una vareta màgica. Si, en aquell moment hi feu clic a sobre,
pots anar a un joc que serà, habitualment, de càlcul (suma, resta o
taules). En canvi els jocs que ofereixen les icones sota cada pantalla
són, majoritàriament de llengua. |
|
Just grandma
and me |
Editorial:
Random
house/Broderbund Living books Tipologia:
Conte
interactiu Idioma:
Castellà,
anglès o japonès Àrea
curricular: Llengua
catalana i anglès Nivells educatius recomanats: E. Infantil i primària | |
Descripció i ús: Presenta un conte. Al començament s’ha de triar si es vol que el llegeixi tot seguit o pantalla a pantalla per poder jugar amb cada imatge. També cal triar la llengua en què es llegirà el conte entre el castellà, anglès o japonès. A cada pàgina del conte una veu llegeix el text i després permet jugar-hi. Fent clic als diferents objectes que es veuen, aquests s’animen i fan coses inesperades i divertides. El text de cada pàgina es pot tornar a sentir, complert, o paraula per paraula si es fa clic en una. En total són dotze planes. |
|
La Granja
virtual |
Editorial:
Edicinco
Multimèdia Tipologia:
Simulació Idioma: Català Àrea curricular:
Multidisciplinar Nivell
Educatiu:
Primària Cicle Superior i
Secundària | |
Descripció
i ús:
L’usuari estarà al cap d’una o diverses granges i haurà d’organitzar totes
les tasques que comporta ser granger (comprar el menjar, donar de menjar
als animals, mantenir netes les instal·lacions). D’altra banda, haurà de
prendre una sèrie de decisions que influiran en el rendiment de la nostra
granja com per exemple la classe d’aliments, l’edat de venda dels animals,
etc. El programa està integrat en un entorn gràfic molt amè, amb una
àmplia base de dades tant de textos com d’imatges que inclou tota la
informació necessària perquè l’infant pugui muntar la seva pròpia granja,
elegint el tipus d’explotació, els animals que desitja criar, l’aliment,
etc. |
|
La volta al
món en 80 dies |
Editorial:
Barcelona
Multimèdia Tipologia:
Simulació Idioma:
Català Àrea
curricular: Llengua
i coneixement del medi social Nivells educatius: CS de primària i ESO. | |
Descripció
i ús: En
iniciar-se, surt Juli Verne a presentar la història. D’entrada els
personatges del relat van fent, però l’acció s’atura de tant en tant per
demanar una decisió entre vàries opcions. La tria és molt important. Pot
comportar tornar enrere en el joc o que s’acabi. Per ajudar hi ha unes
pantalles a les que es pot acudir: els llibres d’Història, els comptes
d’en Phileas Fogg, el diari Morning Chronicle i el diari personal d’en
Phileas. És important tenir paciència i seguir amb atenció la presentació
de la història, l’acció i els diàlegs de cada escena. Les preguntes més
habituals són localitzacions geogràfiques en el mapa del viatge. Si no
s’encerten, el joc dona l’oportunitat de contestar una pregunta sobre
història. |
|
L’illa del
tresor |
Editorial:
Barcelona
Multimèdia Tipologia:
Simulació Idioma:
Català
Àrea
curricular: Multidisciplinar Nivells educatius: Cicle Superior i Secundària | |
Descripció
i ús:
El
CD-ROM “L’illa del tresor” explica aquesta novel·la d’aventures de forma
interactiva. Els 4 CD-ROM es basen en la història del llibre i és
convenient treballar-los en paral·lel a la classe amb la seva lectura del
conte. Situa geogràficament ciutats més destacades de l’època i descriu
aspectes de la vida quotidiana al segle XVIII. També treballa els oficis
dels seus protagonistes. En total ho fa ha amb 12 dels 25 oficis de la
narració. A la part inferior de l’esquerra de la pantalla hi ha les icones
d’interacció, amagades sota uns esglaons vermells. Són el control del
volum, la sortida del programa, la pausa, el desar o recuperar el moment
del joc, i uns llibres que ens portaran a aspectes complementaris que
podeu treballar, com ara la biografia de l’autor, la pirateria, (motius,
regles, illes, pirates famosos..), així com coneixements històrics,
socials i culturals d’aquella època. |
Little monster
at school | |
Editorial:
Random
house/Broderbund Living books Tipologia:
Conte
interactiu Idioma:
Castellà
i anglès Àrea
curricular: Llengua
i anglès. Nivells educatius: CM i CS de primària i ESO | |
Descripció
i ús: Presenta
un conte senzill. En iniciar-se cal triar si vols que el llegeixi tot
seguit o pantalla a pantalla per poder jugar amb cada imatge. També podem
triar la llengua en què es llegirà el conte: castellà o anglès. Primer es
llegeix el text i després permet jugar-hi, fent clic als objectes que es
veuen. Aleshores s’animen i fan coses inesperades i divertides. El text de
cada pàgina es pot tornar a sentir complert, o bé paraula per paraula si
es fa clic en una. És la història d’un monstre amb ales, banyes i cua que
fa vida familiar i va a l’escola. Permet practicar l’abecedari i els
nombres fins a 20 en anglès. |
|
Llengua
primària interactiva |
Editorial:
Dissenys
interactius, S.L. Tipologia:
Exercitació Idioma:
Català Àrea
curricular: Llengua
catalana Nivells educatius: Cicle inicial i CM de primària | |
Descripció
i ús: Només començar ens demana
que escollim entre dos mòduls. El primer, anomenat “Quina colla tan
divertida”, té 23 àmbits. Entre ells, per exemple, trobem: la taula
parada, el dormitori, la classe o el parc. Cada àmbit té quatre
activitats: escoltar paraules, anar a on diu la veu (comprensió oral),
llegir la paraula i clicar el lloc i escriure la paraula que et diuen. El
segon mòdul, anomenat “L’illa de les sorpreses”, conté 14 àmbits amb unes
activitats semblants. |
|
Matemàtiques
primària interactiva |
Editorial:
Dissenys
interactius, S.L. Tipologia:
Exercitació Idioma:
Català Àrea
curricular: Matemàtica Nivells educatius: Cicle inicial i C.M. de primària. | |
Descripció
i ús: Treballa el càlcul
agrupant objectes, per exemple les pomes d’un pomer, en caixes de 10.
Després demana que l’alumnat escrigui el número. El següent mòdul,
anomenat, “La fàbrica de pilotes”, treballa centenes, desenes i unitats
d’un número donat, amb l’excusa de carregar un camió. Té molts mòduls
diferents de sumes i restes, portant-ne i sense, amb l’ajut visual i exemples. El més avançat és el
mòdul de sumes i restes de dues o tres xifres, amb ajut de
material. |
|
Noemí i el
pilot dels Andes |
Editorial:
Barcelona
Multimèdia Tipologia:
Exercitació Idioma:
Català Àrea
curricular: Multidisciplinar.
Tutoria. Nivells educatius: Primària i ESO | |
Descripció
i ús: Proposa fins a 24 jocs
d’intel·ligència i atenció. D’entrada demana el nom del jugador, el nivell
de joc i escollir el color del vestit i una identitat. Contínuament tenim
l’ajuda hi ha dos personatges que van explicant oralment el que cal fer.
Hi ha activitats d’observació, deducció, memòria visual i auditiva,
orientació, llengua i música. Cada prova és precedida per una acció
animada de la Noemí. Si es vol es pot obviar amb un clic de ratolí. Sempre
hi ha els presentadors disposats a donar un cop de mà si hi feu clic a
sobre. Després de cada joc cal no oblidar d’arrossegar una clau, que és a
sota, dins d’un llibre que es veu al seu costat. Són ajuts pels propers
jocs. |
|
Pingu |
Editorial:
BBC
i Zeta Multimèdia Tipologia: Exercitació
Idioma:
Català Àrea
curricular: Multidisciplinar
Nivells educatius: Educació Infantil i Primària. | |
Descripció
i ús: En accedir a la primera
pantalla presenta tres opcions. Trencaclosques i jocs són activitats.
L’altre és un estalvi de pantalla. Dins de trencaclosques hi ha cinc
activitats diferents: colors, (seqüències), figures, (orientació
espacial), números, (sumes), lletres, (treball de l’abecedari i la
comprensió lectora) i sons, (memòria auditiva). Dins de jocs, hi ha:
tennis de peix: (coordinació), passa gel, (situació espacial i temporal),
l’hora de la música, (música), blocs de construcció, (puzles) i laberint
de neu: (laberints). |
|
Ruff’s
bone |
Editorial:
Random
house/Broderbund Living books Tipologia:
Conte
interactiu Idioma:
Castellà
i anglès Àrea
curricular: Llengua
i anglès Nivells educatius: CM i CS de Primària i ESO | |
Descripció
i ús:
Presenta un conte. En iniciar-se cal triar si vols que el llegeixi tot
seguit o pantalla a pantalla per poder jugar amb cada imatge. També podem
triar la llengua en què es llegirà el conte: castellà o anglès. Primer es
llegeix el text i després permet jugar-hi, fent clic als objectes que es veuen.
Aleshores s’animen i fan coses inesperades i divertides. El text de cada
pàgina es pot tornar a sentir complert, o bé paraula per paraula si es fa
clic en una. És la història d’un gos que perd el seu os i el va a buscar
als llocs més inversemblants. |
|
Sheila Rae,
the brave |
Editorial:
Random
house/Broderbund Living books Tipologia:
Conte
interactiu Idioma:
Castellà
i anglès Àrea
curricular: Llengua
i anglès Nivells educatius: CM i CS de Primària i ESO | |
Descripció
i ús: Presenta un conte. En
iniciar-se cal triar si vols que el llegeixi tot seguit o pantalla a
pantalla per poder jugar amb cada imatge. També podem triar la llengua en
què es llegirà el conte: castellà o anglès. Aquesta primera plana també
ofereix la possibilitat de jugar un joc d’orientació, (només en anglès
però amb molta ajuda dibuixada) o bé cantar set cançons, com si fos un
karaoke, en anglès o castellà. Ja dins del conte es va llegint el text de
cada pàgina i, després, permet jugar tot fent clic als diferents objectes
que s’hi veuen. En fer-ho s’animen i realitzen accions inesperades i
divertides. Algunes pàgines ja tenen una acció addicional abans de ser
llegides. El text es pot tornar a sentir complert, o paraula per paraula,
si es fa clic en una. És la història d’una rateta molt valenta que no
tenia por a res fins que va sortir de casa i es va perdre.
|
|
The tortoise
and the hare |
Editorial:
Random
house/Broderbund Living books Tipologia:
Conte
interactiu Idioma:
Castellà
i anglès Àrea
curricular: Llengua
i anglès Nivells educatius: CM i CS de Primària i ESO | |
Descripció
i ús:
Presenta un conte. En iniciar-se cal triar si vols que el llegeixi tot
seguit o pantalla a pantalla per poder jugar amb cada imatge. També podem
triar la llengua en què es llegirà el conte: castellà o anglès. Primer es
llegeix el text i després permet jugar-hi, fent clic als objectes que es
veuen. Aleshores s’animen i fan coses inesperades i divertides. El text de
cada pàgina es pot tornar a sentir complert, o bé paraula per paraula si
es fa clic en una. És el conegut conte de la llebre i la
tortuga. |
|
Ven a jugar
con Pipo |
Editorial:
Cibal
Multimèdia Tipologia:
Exercitació Idioma:
Castellà
Àrea
curricular: Llengua
castellana i matemàtica Nivells educatius: Primària | |
Descripció
i ús:
Presenta diversos àmbits: el jardí, el carrer, una granja, l’escola,
l’habitació, la platja i altres. En cadascun d’ells hi ha un munt
d’objectes, persones o animals per fer clic. Llavors apareix el seu nom en
castellà. Normalment el cursor representa un ratolí, però en alguns dels
objectes de cada làmina, es transforma en una vareta màgica. Si feu
clic llavors, pots anar a un
joc que serà, normalment de lectura o de càlcul. A la imatge principal de cada làmina
hi trobem, a sota, unes icones que porten a jocs que habitualment són de
llengua. |