ORIENTACIONS DIDÀCTIQUES

Procediments
Fets i conceptes
Actituds, valors i normes
  • Lectura i comprensió de missatges senzills i narracions amb suport visual.
  • Esperit crític i interès en la comunicació en anglès.
  • Interès en usar i revisar la llengua apresa.
  • Interès en conèixer i respectar costums propis de la cultura anglesa.
  • Desenvolupament d'actituds positives envers les diferents formes de celebrar el Nadal, segons cada país.
  • Estima i respecte pels fets culturals.

VOCABULARI

• Star
  • Candle

METODOLOGIA

Seguint el criteri d'ensenyar a usar la llengua,més que no pas ensenyar com és, s'han dissenyat nombroses activitats, de les quals, moltes, són de comprensió. Es tracta de comprendre i fer-se comprendre; utilitzar la llengua per fer-hi coses. (Assenyalem l'especial importància de la comprensió en aquesta etapa de l'educació primària i la necessitat de desenvolupar al màxim les seves capacitats receptives).

En totes aquestes propostes d'activitats s'ha procurat tenir en compte la funcionalitat dels aprenentatges i per això s'ha tractat la llengua, no com a finalitat, sinó com a vehicle per jugar, cantar, divertir-se, expressar desitjos i necessitats. En aquestes edats els agrada jugar amb la llengua. Els nens i les nenes no tenen una raó concreta per aprendre una llengua estrangera, per això hi ha activitats relacionades amb altres àrees d'aprenentatge (informàtica, plàstica, música...) Aquestes contribueixen a la motivació i a fer que el progrés sigui més evident.

També s'han proposat activitats basades en històries o contes. Aquestes exposen l'alumnat a un volum de llengua nova que tan sols caldrà reconèixer. La llengua que els caldrà produir representa una quantitat mínima. El conte és una bona eina d'introducció a la llengua bàsica.

Els infants ténen molta motivació perquè en aquesta edat es té curiositat natural per aprendre qualsevol cosa que sigui nova, per això en aquesta experiència hem tractat de passar-ho bé presentant activitats divertides, motivadores i molt engrescadores.

Aquesta forma de treballar ajuda a que l'alumne/a es vagi formant una base sòlida pels estadis d'aprenentatge que seguiran.

L'objectiu final de l'ensenyament de la llengua anglesa és que qui l'aprèn pugui comunicar-se i l'utilitzi amb correcció.

Esperem que aquesta unitat didàctica contribueixi a que, a la llarga, es pugui arribar a aconseguir aquest objectiu.