EL TREBALL AMB JOVES DE CANOVELLES A EL LOKALILLO

El Lokalillo és una experiència emmarcada dins el Pla Municipal de Transició Escola Treball; aquest Pla està plantejat com un acompanyament dels joves que acaben l’ESO sense haver-ne tret la graduació, vers una inserció laboral plenament normalitzada. En aquest Pla estem implicats els Serveis d’Educació, Foment, Joventut i Socials.

Després d’un anàlisi de la realitat en el municipi sobre la incidència de la formació en els/les joves de Canovelles i la seva repercussió en la inserció laboral es va valorar que una de les diverses accions a implementar és un programa educatiu de caire lúdic, en horari extraescolar: Lokalillo

Aquest programa ha d’estar estretament coordinat amb l’IES Bellulla, a través de la Comissió Social del Centre. Hi ha un plantejament conjunt d’intervenció d’alguns dels nois i noies.

També està directament relacionat amb l’espai juvenil El Local , que és un servei obert a joves a partir de 12 anys. Això significa que algunes de les activitats es programen conjuntament, o altres és des del Lokalillo que es programen per a realitzar-les a El Local. L’objectiu és que després del pas pel Lokalillo s’integrin amb plena autonomia dins la dinàmica de El Local i /o arribin a formar part del Grup de Joves Col·laboradors.

?Coordinació estreta entre els diferents professionals que intervenen en el procés maduratiu del jove, per tal d’unir esforços entorn a un itinerari comú.

És un programa de durada de curs escolar, d’octubre a juny; però lligat a activitats municipals de Nadal i d’Estiu. L’horari d’atenció directa és de tarda, quan surten de l’IES, així dimecres i divendres comencen abans. Cada noia o noi té un horari individual en funció de les seves necessitats i de la compaginació amb altres activitats, així depenent de la necessitat del/la jove, s’estableix un itinerari - pont cap a altres serveis i/o activitats que s’organitzen en el municipi o la comarca, dins el seu PEI.

Es programen les intervencions en el mateix entorn on es mou el/la jove per fer el treball de seguiment, d’acompanyament al jove en els diferents àmbits de relació: escolar, familiar, en el temps lliure, mèdic, etc. . Aquest fet ajuda a afavorir la integració dels nois/es al circuit social normalitzat.

?L’acollida dels nouvinguts al municipi o al país, es fa a través d’una entrevista individual amb l’educadora i/o la tècnica del Servei d’Informació Juvenil. Els dimecres de 17 a 18h.

L’objectiu es donar informació de l’entorn on ha vingut a residir: serveis, costums, horaris, etc. ... Dins aquesta acollida s’ofereix la possibilitat d’assistir al Lokalillo.

?El projecte dóna cabuda a un màxim de 20 joves. Amb una funció preventiva en els diversos àmbits: social, pedagògic i cultural, proporcionant el suport necessari per a la plena autonomia dels joves.

?Els mitjans educatius per aconseguir objectius són: el reforç escolar, tallers de manualitats, activitats esportives, xerrades informatives, jocs, sortides....

Ana Chuecos. Educadora social de l’UBASP de Canovelles

Tornar a la pàgina principal