|
Ara us explicarem com valorarem el vostre treball. Sumeu els punts que donarem a cada un d'aquests aspectes. Si treieu menys de 12, estareu amb nosaltres que heu fet un treball mediocre, com diríeu "patètic". Entre 12 i 20 punts, és un treball correcte, és a dir, no n'hi ha per tocar campanes però és passable (la propera vegada esforceu-vos més, que podeu). Entre 20 i 25 punts: sí senyor! Un bon treball. Més de 25 punts: sou uns fenònens de la xarxa, el terror del ciberespai (quin dia quedem perquè ens feu classes?)
En resum, al final del procés, haureu de lliurar per a l'avaluació:
- El treball escrit.
- Les fitxes amb tota la informació recollida.
- La bibliografia amb les fons d'informació que heu utilitzat (llibres, revistes, CDROMS, pàgines web).
- El CD de la presentació interactiva.
- Els guions de la presentació i del recorregut.
Cada aspecte de la part escrita s'avaluarà amb puntuacions de zero al deu.
|
INCORRECTE
0 punts |
|
|
|
PUNTS |
Treball de recerca |
No ha arribat a trobar allò que se li demanava. |
Ha trobat la majoria de coses que se li demanaven (més de 75%) |
Ho ha trobat tot però s'ha excedit en el temps concedit o ha utilitzat altres mitjans per trobar-ho |
Ha realitzat la webquest a la perfecció. |
|
Expressió escrita |
Mal redactat, presentació desacurada i desendreçada |
Segueixen un ordre i construeixen les frases correctament |
Segueixen un ordre. Les frases són clares ben construïdes i el vocabulari adient |
Segueixen un ordre. Divideixen els apartats, fan els lligams correctes entre les frases. El vocabulari és ric i la lectura es fa agradable |
|
Ortografia i gramàtica. |
Frases sense acabar o sense sentit |
Hi ha alguns errors de sintaxi, ortografia o lèxic... |
Hi ha alguns errors de sintaxi |
No hi ha pràcticament cap error de cap mena |
|
El resum |
No inclou resum |
Inclou un resum |
Inclou un resum que tanca correctament el tema |
Inclou un resum que recull les idees principals i clou el tema de manera especialment atractiva |
|
El text i els elements visuals |
Costa llegir el text i els elements visuals no són adients |
El text i altres elements visuals són fàcils de llegir |
El text i altres elements visuals son fàcils i agradables de llegir |
El text és fàcil de llegir , els altres elements visuals són atractius i relacionat amb el tema |
|
Els títols |
El títols no estan relacionats amb el contingut |
Els títols són de fàcil lectura |
Els títols són descriptius del contingut |
Els títols són adequats al contingut i tenen un què que els fa interessants. |
|
Les imatges |
No es corresponen al contingut |
Es corresponen al contingut |
Es corresponen al contingut, estan col·locades adequadament |
Es corresponen exactament al contingut, estan col·locades cercant una composició estètica equilibrada. |
|
Cada aspecte de la part oral s'avaluarà amb puntuacions de zero al deu. Les notes inferiors a sis les valorarà el professor segons calgui.
Rúbrica d´avaluació de l´exposició oral |
|
6-CORRECTE |
8-BO |
10-EXCEL.LENT |
PUNTS |
Preparació |
Ha de fer algunes rectificacions, de tant en tant sembla dubtar |
Exposició fluida, molt pocs errors |
Es nota un bon domini del tema , no comet errors, no dubta |
|
Interès |
Li costa d’aconseguir o de mantenir l’interès del públic |
Interessa força en principi però es fa una mica monòtona |
Atrau l’atenció del públic i manté l’interès durant tota l’exposició |
|
La veu |
Costa d’entendre alguns fragments |
Veu clara, bona vocalització |
Veu clara, bona vocalització, entonació adequada, matisada, sedueix |
|
Temps |
Excessivament llarg o insuficient per desenvolupar correctament el tema |
Temps ajustat al previst, però amb un final precipitat o allargassat per manca de control del temps |
Temps ajustat al previst, amb un final que reprèn les idees principals i arrodoneix l’exposició. |
|
Suport |
Suport visual adequat |
Suport visual adequat interessant i en la mesura justa |
L’exposició s’acompanya de suports audio-visuals en diversos formats especialment atractius i de molta qualitat |
|
L'avaluació del treball en grup serà entre zero i deu.
|
Rúbrica d’avaluació del treball en grup |
|
6-CORRECTE |
8-BO |
10-EXCEL.LENT |
PUNTS |
Cooperació
|
Han participat aportant algunes idees i observacions
|
Han participat aportant idees, han fet observacions oportunes |
Han participat molt activament aportant idees, fent observacions molt interessants per aconseguir uns resultats òptims |
|
Responsabilitat
Individual |
Han fet la seva part de treball individual, l’han explicat als companys.
|
Han fet la seva part de treball individual, l’han sabut posar a disposició dels companys i acceptar les crítiques |
Han fet la seva part de treball individual, l’han explicat als companys, han defensat els seus punts de vista. Han acceptat crítiques i suggeriments, han adequat el seu treball individual incorporant les bones aportacions dels companys i eliminant les innecessàries o errònies |
|
Dinàmica d´interacció
|
Han aconseguit agrupar-se en cada moment segons se’ls demanava
|
S’han agrupat segons les necessitats de cada moment i han acceptat els canvis de situacions |
S’han agrupat segons se’ls demanava en les diferents activitats i han sabut adequar la seva actuació a cada nova situació i als nous companys |
|
Resolució de
conflictes |
En els moments de desacord han escoltat les opinions dels companys
|
En els moments de desacord han escoltat les opinions i han aportat opinions argumentades |
En els moments de desacord, han argumentat les seves opinions, han escoltat i valorat les dels altres i han arribat a un consens satisfactori per a tothom |
|
Organització de l’espai i el Temps |
Han aconseguit presentar el treball en el moment acordat entre tots (professors i alumnes)
|
S’han organitzat i han anat complint el calendari establert entre ells. |
S’han sabut organitzar, trobar el lloc i l’hora per a reunir-se, han complert els calendaris
i horaris que ells mateixos havien acordat sense necessitar ajuda dels professors |
|
Criteris de selecció del material |
han agrupat el material i n’han fet una selecció força coherent
|
han seleccionat el material amb uns criteris d’equilibri i representació de tots els apartats |
Han valorat tot el material recollit, han seleccionat el més significatiu i representatiu de totes les activitats segons els diferents criteris que se’ls demanava fins aconseguir un acord satisfactori per tots |
|
Criteris d’organització del material |
Han organitzat el material seguint uns criteris
|
Han organitzat el material amb uns criteris lògics i coherents. |
Han establert uns criteris lògics(cronològics o temàtics) i han organitzat el material de manera coherent amb els criteris prèviament i lliurement establerts. |
|
|