EL DELTA DE L'EBRE

Una webquest per descobrir un espai natural únic

PROCÉS

ACTIVITATS DE PREPARACIÓ

Per tal de realitzar aquesta activitat, no cal gaire preparació. Tot i això seria positiu conversar amb els alumnes, elicitar allò que coneixen sobre el Delta i la gent del Delta, detectar tòpics o possibles prejudicis i donar una breu pinzellada sobre la importància d'aquest paratge natural.

TEMPORITZACIÓ DE LES SESSIONS

La webquest està pensada per desenvolupar-se en quatre sessions d'una hora cadascuna. La primera estaria dedicada a que el grup visités les webs i dediqués una estona a repartir rols i feina.

La segona sessió seria de treball individual, cadascú amb el rol assignat amb la possibilitat de fer comentaris puntuals als companys segons la necessitat de la feina.

La tercera sessió seria mixta, ja que part de la sessió podria dedicar-se a acabar la feina individual i una altra part a començar a elaborar resultats.

La quarta sessió i una possible cinquena si s'escau servirien per acabar de definir els resultats.

PROPOSTES ALTERNATIVES D'ORGANITZACIÓ A L'AULA

La webquest està pensada per portar-se a terme a l'aula d'informàtica i de forma presencial. Alternativament, un cop assignats els rols, els alumnes poden treballar individualment des de casa i comunicar-se per correu electrònic, tot trametent la feina al tutor via web o via correu electrònic.

ALTRES RECURSOS

Es pot utilitzar Google o Altavista per mirar si hi ha noves webs. També hi ha activitats "Clic" i CD-ROM i vídeos sobre el Delta. Els vídeos disponibles en format digital a la Videoteca de la XTEC formen part dels recursos per a l'alumnat presentats en aquesta webquest.

Introducció
Destinataris