Recerca d'informació amb Wingeo Catalunya
Dossier del mestre
Cicle superior. 1999-2000
Objectius |
Continguts |
Familiaritzar-s’hi i conèixer l’existència i la funció de programes de bases de dades. Saber extreure informació d’una base de dades. Saber-se moure per les diferents columnes i files de la base de dades. Escriure text en un document amb preguntes. Adonar-se del caràcter provisional i d'esborrany de treball del text amb les eines informàtiques. Adquirir la predisposició a millorar i polir el text. Sistematitzar les rutines treballades en el programa utilitzat. Analitzar les implicacions, en el procés de recerca i d'escriptura, de les eines informàtiques. |
Coneixement de l’existència i la funció de programes de bases de dades. Extracció d’informació d’una base de dades. Coneixement de les rutines necessàries per moure’s per les diferents columnes i files de la base de dades. Escriptura d’un text en un document amb preguntes. Sistematització de les funcions del programa treballat. Presa de consciència del caràcter d’esborrany del treball amb un editor de textos. Predisposició a millorar i polir els treballs. |
Activitats prèvies |
Material de l’alumne |
|
Dossier de treball (com a fitxer informàtic o en suport paper). |
Suggeriments metodològics |
|
La realització del treball requereix una explicació prèvia per part del mestre de les rutines bàsiques de funcionament del programa WINGEO CATALUNYA. Pot ser tan exhaustiva com es consideri oportú. En qualsevol cas, l’explicació hauria d’anar acompanyada de petits exercicis de tipus pràctic. La resposta de les preguntes es pot realitzar des del mateix document informàtic (alwingeo.doc) o bé es pot fer amb còpies del qüestionari sobre paper. En el primer cas caldrà que el alumne disposi del fitxer, ja sigui en un disquet o on es determini. |
|
Temporalització: 2 sessions a l’aula informàtica |
Desenvolupament del treball de les sessions
Explicació breu de què és el WINGEO.
Ruta que es determini.
Explicació d’alguna de les funcions i rutines del WINGEO que seran útils per tal de realitzar el treball posterior.
La llista de les comarques
Les barres de desplaçament
La icona Guia de les comarques de Catalunya i les altres icones
Els moviments per la base de dades
Els canvis en l’ordenació: descendent, ascendent i inicial
Per resoldre durant les dues sessions de treball. Quan estigui acabada l’explicació dels punts anteriors, els alumnes rebran el qüestionari, que començaran a treballar immediatament. En acabar-lo, es donarà per finalitzat el treball. Si algun alumne no el té resolt després de les dues sessions se li valorarà en funció del que tingui fet.
Cicle superior d’educació primària
Treball amb el programa WINGEO Catalunya
Nom i cognoms:
Data:
Consultant les dades del programa WINGEO Catalunya, resol les següents qüestions:
1.
2.
3.
1.
2.
3.
Vallès Oriental, Solsonès, Barcelonès, Vallès Occidental, Alt Empordà
1.
2.
3.
4.
5.
1. Quantes estan situades a la costa o molt a prop de la costa?
2. Quantes estan situades molt a l’interior?
3. Quantes estan situades en zones de muntanya?
1. Quantes estan situades a la costa o molt a prop de la costa?
2. Quantes estan situades molt a l’interior?
3. Quantes estan situades en zones de muntanya?
1.
2.
3.
4.
5.
1.
2.
3.
4.
5.
Totalment Molt Poc Gens
Comarca |
Capital |
Municipi més extens |
Municipi amb més habitants |
|
|
|
|
Municipi amb més densitat |
Municipi més alt |
Nombre de municipis |
Comarques o territoris del voltant |
|
|
|
|
Observatori del climograma |
Mesos més plujosos (2) |
Mesos més secs (2) |
Temperatura màxima (aproximada) |
|
|
|
|
Temperatura mínima (aproximada) |
Domini climàtic al qual pertany |
És un clima humit o sec? |
És un clima fred o temperat? |
|
|
|
|
Pàgina elaborada per Joan Anton López. Disseny en col·laboració amb
Víctor A. Díaz Calle . 2000