|
Si no tens els fulls (quadern d'exercicis) per realitzar aquestes tasques els pots baixar aquí ![dossiere](grafics/Reader-icon.png)
|
És viu? |
Mirem amb un joc si sou capaços de separar els organismes vius dels objectes inanimats |
Què hem d'aprendre? |
Observem en un mapa conceptual tot allò que ja sabem i reforçarem o que hem d'prendre per ampliar coneixement. |
Quines són les preguntes clau? |
Escoltem atentament el vídeo tot llegint del text. Quines preguntes, relacionades amb el mapa conceptual que hem copiat, serem capaços de respondre quan finalitzem l'activitat? |
Processos de Nutrició |
Informem-nos en tres panells de les caracteristiques dels éssers vius Nutrició, Relació i Reproducció |
La funció de Reproducció |
Les funcions de Relació |
Nutrició, relació, reproducció |
Fem unexercici per comprovar que ho hem entés |
Què és un ésser viu?
|
Tornem a les preguntes inicials i consensuem les respostes
|
Mòdul característiques dels éssers vius.
Si tens ganes de saber una mica més de tot aquest tema pots fer un recorregut més llarg per la informació, els multimèdia i els jocs.
Entra a l'enllaç i completa el recorregut: Què és un ésser viu; La màquina d'intercanvi; Processos de nutrició; Autotròfics i heterotròfics; Bacteri viu, bacteri mort ; La funció de reproducció; Éssers vius i medi; Les funcions de relació; Nutrició, relació, reproducció.
|
![c](grafics/complert.jpg)
|
Ara, si has acabat, pots veure un vídeo, d'aquest professor una mica "tronat", que ens parla de la nutrició.
Els aliments com a font d'energia |
|
Pàgina
principal Ciències 1r ESO |
Índex
Éssers vius. Cinc regnes![](../grafics/4.gif)
|
Inici
del document ![](../grafics/1.gif)
|
|