aracne


Si no tens els fulls (quadern d'exercicis) per realitzar aquestes tasques els pots baixar aquí dossiere


e1 És viu? Mirem amb un joc si sou capaços de separar els organismes vius dels objectes inanimats
Què hem d'aprendre? Observem en un mapa conceptual tot allò que ja sabem i reforçarem o que hem d'prendre per ampliar coneixement.
e3Quines són les preguntes clau? Escoltem atentament el vídeo tot llegint del text. Quines preguntes, relacionades amb el mapa conceptual que hem copiat, serem capaços de respondre quan finalitzem l'activitat?
e4Processos de Nutrició Informem-nos en tres panells de les caracteristiques dels éssers vius Nutrició, Relació i Reproducció
e5La funció de Reproducció
e5Les funcions de Relació
e5Nutrició, relació, reproducció Fem unexercici per comprovar que ho hem entés

Què és un ésser viu?

 

Tornem a les preguntes inicials i consensuem les respostes

 

Mòdul característiques dels éssers vius.

Si tens ganes de saber una mica més de tot aquest tema pots fer un recorregut més llarg per la informació, els multimèdia i els jocs.

Entra a l'enllaç ci completa el recorregut: Què és un ésser viu; La màquina d'intercanvi; Processos de nutrició; Autotròfics i heterotròfics; Bacteri viu, bacteri mort ; La funció de reproducció; Éssers vius i medi; Les funcions de relació; Nutrició, relació, reproducció.

 

 

c

Ara, si has acabat, pots veure un vídeo, d'aquest professor una mica "tronat", que ens parla de la nutrició.

Els aliments com a font d'energia


 
Pàgina principal Ciències 1r ESO
Índex Éssers vius. Cinc regnes
Inici del document