L'orientador educatiu

calaix de psicopedagogia


Funcions de l'orientador Normativa Avaluació psicopedagògica Tutoria Recursos


especialista d'orientació educativa


Funcions de l'orientador escolar


El marc d'actuació professional de l'especialista d'orientació educativa es divideix en dos grans blocs: l'atenció directa als alumnes i el suport a la comunitat educativa. Per tal que cada orientador o orientadora del centre pugui dur a terme les seves funcions, cal que el director o directora prioritzi una dedicació horària equitativa entre els dos blocs esmentats.

1.- Atenció directa als alumnes:
2.- Suport a la comunitat educativa:

2.a.- Suport tècnic a l'equip docent
2.b.- Suport tècnic a l'equip directiu Normativa de juny del 2018: Desplegament de l’orientació educativa a l’ESO i a les funcions de l’orientador de centre (pàgina 20 i pàgina 15 respectivament).
http://educacio.gencat.cat/documents/IPCNormativa/DOIGC/CUR_ESO.pdf
http://educacio.gencat.cat/documents/IPCNormativa/DOIGC/ORG_Personal_docent.pdf

.
inici


Funcions de l'orientador Normativa Avaluació psicopedagògica Tutoria Recursos

normativa


Normativa


1.- Documents per a l’organització i la gestió dels centres (Normativa d'inici de curs):  Concreció i desenvolupament del currículum competencial i l’orientació educativa a l’ESO (juny2018)

3.- Ordre que regula l’avaluació a l’ESO:  ORDRE ENS/108/2018, de 4 de juliol, per la qual es determinen el procediment, els documents i els requisits formals del procés d’avaluació a l’educació secundària obligatòria.

4.- L’informe de l’EAP de reconeixement de necessitats específiques de suport educatiu (abans dictàmens). Resolució de 26 d’abril de 2018, de la Direcció General d’Educació Infantil i Primària, que estableix el procediment que cal seguir i els protocols que han d’utilitzar els equips d’assessorament i orientació psicopedagògics (EAP) per elaborar l’informe de l’EAP de reconeixement de necessitats específiques de suport educatiu, l’informe de l’EAP de l’alumne amb necessitats educatives derivades de situacions socioeconòmiques i socioculturals especialment desafavorides, i l’informe de l’EAP d’escolarització de l’alumne en la formació professional i en els programes professionalitzadors .

5.- L’orientació educativa  es regula en el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius, a partir del qual l’orientació i l’acció tutorial s’estableixen com a elements essencials de la tasca educativa dels centres. I és en funció d’aquest marc que el Departament d’Ensenyament, dintre de la col·lecció “Documents per a l’organització i la gestió dels centres” que ha publicat la proposta que se us presenta a continuació. “L’orientació educativa i l’acció tutorial al llarg i en cada una de les etapes educatives i ensenyaments”.

6.- Currículum DECRET 187/2015, de 25 d'agost, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria.

7.- Atenció específica

8.- La Llei d’Educació de Catalunya (LEC) Llei 12/2009 de 10 de juliol, d’educació.

9.- LOMCE Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa.


.
inici



Funcions de l'orientador Normativa Avaluació psicopedagògica Tutoria Recursos

 

avaluació psicopedagògica


Avaluació psicopedagògica

 

L’avaluació psicopedagògica és un procés continuat d’anàlisi i recollida d’informació rellevant sobre aprenentatge d’un alumne. Tres àmbits claus al voltant dels quals caldrà obtenir informacions:

Webs


.

inici





Funcions de l'orientador Normativa Avaluació psicopedagògica Tutoria Recursos


treball_grup_2008

Tutoria


Entrevista amb la familia:

Planificació:

Fitxes per treballar a classe:



.

inici



Funcions de l'orientador Normativa Avaluació psicopedagògica Tutoria Recursos


recursos materials

Recursos materials

.

.

.

inici