El subtítol del llibre és "Motivación del alumnado y
competencia matemática" amb la qual cosa es fa ja una declaració de
principis: cal despertar l'interès dels nostres alumnes si volem que
millori el seu nivell de comprensió i ús de les matemàtiques, però, sobre
tot, la seva la visió que tenen d'elles.
Dintre de les moltes vies que hi ha per despertar
aquest interès l'autor tria les connexions amb la vida quotidiana. Així al
llarg dels 16 capítols que el componen pareixen temes com els índexs de
soroll de les ciutats, la velocitat, mapes i plànols, els maons i les
teules, parcs, catedrals, sismes, ciclisme, l'estructura de l'ADN,
gràfiques clíniques, ponts, corbes de carreteres i autopistes, previsió
meteorològica... tots tractats en els seus aspecte matemàtics fonamentals
i tots (i això és important) amb propostes de treball.
Només pel recull de informació que conté el llibre era
necessari. Si, a més, ens dóna idees de com treballar-la a classe
millor que millor.
Però ara, i per no perdre el costum de dir-les, algunes
petites pegues. La primera és que el llibre s'anuncia per l'alumnat de
secundària en general, però caldria especificar que la majoria són per la
secundària no obligatòria: pel batxillerat. Un bon grapat es poden aplicar
al 2n cicle d'ESO, però el 1r cicle està totalment oblidat. Potser algú
altre hauria de rebre l'encàrrec de fer una feina similar per primària i
primer cicle de secundària. L'altra pega és que hi ha un petit
desequilibri em el nivell de tasques que es proposen. Hi ha algunes
propostes una mica pobres, com per farcir.
Tot i aquests petits peròs, un bon llibre per les
biblioteques dels nostres instituts de secundària.