| CURS 
                  TIC (ITC) - QUARTA SESSIÓ. CERCA EN INTERNET i EMAIL | 
                  | 
                  | 
              
               
                  | 
                  | 
                  | 
              
               
                | Cerca 
                  en internet i e-mail. | 
                Pràctica 
                  G | 
              
               
                | Cerca 
                  guiada (Webquest) | 
                 | 
              
               
                | Bernie 
                  Dodge, Creador-Inventor de les WebQuest. | 
                The 
                  WebQuest Page) | 
              
               
                Podríem 
                    definir-la com l'activitat TIC per excel·lència. 
                    En aquest tipus d'activitat l'alumne cercarà, obtindrà, 
                    analitzarà i processarà una quantitat ingent 
                    d'informació que extraurà totalment dels 
                    recursos present a les WWW. Podem proposar-nos dos 
                    tipus de WEBQUEST: Una de curta durada on el propòsit 
                    sigui més general ( sense aprofundir en cap tema en 
                    concret) i una de llarga durada on aprofundirem en 
                    cada tema proposat. 
                  La 
                    extensió de l'activitat ens marcarà el destinatari, 
                    tot i que generalment estan destinades a treballar-se en 
                    grup (activitats col·laboratives). Una 
                    pregunta encisadora, un tema controvertit, engrescador, polèmic... 
                    serà el punt de partida d'una activitat on és 
                    tant important la solució com el procés 
                    seguit per a trobar-la.  | 
                 | 
              
               
                |   | 
                Objectius. 
                 | 
              
               
                
                     
                      | Fomentar 
                        la cerca d'informació. | 
                     
                     
                      | Aprendre 
                        ha recopilar, seleccionar, ordenar, analitzar i explicar 
                        el que s'ha cercat. | 
                     
                     
                      | Aprendre 
                        ha plantejar hipòtesis i ha determinar si aquestes 
                        han estat utilitzades adequadament. | 
                     
                     
                      | Incrementant 
                        les habilitats de resumir, seleccionar, elaborar 
 | 
                     
                     
                      | Adquirir 
                        maduresa per entendre fets subjectius extraïent informació 
                        de diverses opinions divergents. | 
                     
                     
                      | Adquirir 
                        hàbits de treballt dexactitud i de imparcialitat. | 
                     
                     
                      | Fomentar 
                        el treball coorporatiu. | 
                     
                     
                      | Aprofundir 
                        en la comprensió cercant informació de diferents 
                        fons de manera subjectiva. | 
                     
                     
                      | Apendre 
                        a treballar sota l'emprenta d'un objectiu predeterminat 
                        amb uns condicionants especificats. | 
                     
                     
                      | Potenciar 
                        la creativitat i lexpressió artística 
                        en la creació de documents elèctronics o 
                        tradicionals. | 
                     
                     
                      | Potenciar 
                        lautoconeixement. | 
                     
                     
                      | I 
                        un sense fi d'objectius que vindran determinats pel desenvolupament 
                        particular de les vostres activitats | 
                     
                    | 
                  | 
              
               
                |   | 
                Mètode 
                  de treball | 
              
               
                | Cal 
                  triar un tema interessant i encisador pel grup d'alumnes. | 
                  | 
              
               
                | El 
                  professor/a elaborarà una pàgina web amb una estructura 
                  tipica. | 
                  | 
              
               
                | Estructura 
                  típica d'una WEBQUEST 
                   | 
                  | 
              
               
                |   | 
                Resultats.  | 
              
               
                 
                     
                      | Augmentarem 
                        la capacitat d'anàlisi i d'extracció de 
                        conclussions personals sobre un tema determinat.. | 
                     
                     
                      | Augmentar 
                        la capacitat cognitiva de l'alumne tot augmentant-li la 
                        capacitat de decisió a l'hora de destriar una informació 
                        que en principi pugi ser vàlida per desenvolupar 
                        l'activitat. | 
                     
                     
                      | Augmentar 
                        la confiança de l'alumne motivant-lo a participar 
                        obertament en debats a classe. | 
                     
                     
                      | Augmentar 
                        les capacitats de treball en grup (participació, 
                        tolerància,...) | 
                     
                     
                      | I 
                        un seguit important de resultats que vindran determinats 
                        pel desenvolupament particular de les vostres activitats | 
                     
                    | 
                  | 
              
               
                |   | 
                by 
                  Jordi Jordan |