Títol
de la Cerca guiada: |
|
|
Cal
que sigui motivador, engrescador,... però sobre
tot cal què tingui un sentit curricular. Esteu
davant d'una activitat que ocuparà un espai temps
important dins del vostre crèdit i l'haureu de
fer rendir al màxim. |
Situació
o escenari:
|
|
|
En
aquest apartat presentareu l'activitat als vostres alumnes.
Com ho podeu fer?
- Un
simple paràgraf explicatiu de la cerca guiada.
- Un
petit resum de l'activitat que voleu desenvolupar.
- Si
creeu un escenari, aquí podeu incloure les
especificacions.
|
Tasca:
|
|
|
Estem
davant de la part fonamental a l'hora de dissenyar una
webQuest. Definir bé una tasca ens aportarà
beneficis afegits ja que els nostres alumnes desenvoluparan
habilitats del pensament que soprepasen la simple comprenció
o l'exercici de la memòria. |
|
Haurem
de definir clarament la tasca i els objectius finals
que es pretenen aconseguir.
|
Recursos:
|
|
|
En
aquest espai relacionareu els recursos que posseu a
l'abast dels alumnes.
És
convenient afegir breus descripcions d'aquests recursos,
d'aquesta manera l'alumne haurà de triar el que
ha d'emprar segons el rol que té assignat. Cal
recordar que no hem de fugir dels recursos tradicionals
(enciclopèdies, vídeos,...) Per què
no integrar-los a les TIC dins els treballs desenvolupats
pels alumnes? (escaner d'imatges, text,...) |
Procés: |
|
|
Sí
fitxem tasques, haurem de fitxar les passes que hauran
de seguir-se per acomplir-les. I és aquí
on ho farem. |
Consells: |
|
|
Tot
i que els vostres alumnes ja tenen o tindran habilitats
TIC, hem de tenir en compte als que no les han assolit
adequadament, o simplement als no vinguts i com no als
que simplement no les tenen. En aquest punt oferireu
els ajuts que cregueu convenients. Com cercar, sel·leccionar,
organitzar, presentar la informació que formarà
part de la WEBQUEST. |
Conclusió: |
|
|
Que
han après els vostres alumnes? Què han
entès? Quines conclusions han obtingut ? Com
les han de presentar a la resta de la classe?
Un
altra cop hem de decidir. Des del tradicional resum,
treball imprès, etc. fins el desenvolupament
d'un espai web on els alumnes penjaran els resultats
de l'activitat. El temps, les habilitats i/o capacitats
propies i les dels vostres alumnes us hauran de fer
decidir. |