CURS TIC (ITC) - QUARTA SESSIÓ. CERCA EN INTERNET i EMAIL
CURS TIC
Cerca en internet i e-mail.
Cerca guiada (Webquest)
Bernie Dodge, Creador-Inventor de les WebQuest. The WebQuest Page)

Les WebQuest més calentes (de recent aparició) emprem un guió similar però desenvolupat en un espai web on els alumnes podran interactuar i penjar els seus resultats. Tot i que podeu desenvolupar el guió per imprimir-lo i donar-ho als vostres alumnes per a que comencin ha treballar.

Títol de la Cerca guiada:

Cal que sigui motivador, engrescador,... però sobre tot cal què tingui un sentit curricular. Esteu davant d'una activitat que ocuparà un espai temps important dins del vostre crèdit i l'haureu de fer rendir al màxim.
Situació o escenari:

En aquest apartat presentareu l'activitat als vostres alumnes. Com ho podeu fer?

• Un simple paràgraf explicatiu de la cerca guiada.
  • Un petit resum de l'activitat que voleu desenvolupar.
  • Si creeu un escenari, aquí podeu incloure les especificacions.
Tasca:

Estem davant de la part fonamental a l'hora de dissenyar una webQuest. Definir bé una tasca ens aportarà beneficis afegits ja que els nostres alumnes desenvoluparan habilitats del pensament que soprepasen la simple comprenció o l'exercici de la memòria.

Haurem de definir clarament la tasca i els objectius finals que es pretenen aconseguir.

Recursos:

En aquest espai relacionareu els recursos que posseu a l'abast dels alumnes.

És convenient afegir breus descripcions d'aquests recursos, d'aquesta manera l'alumne haurà de triar el que ha d'emprar segons el rol que té assignat. Cal recordar que no hem de fugir dels recursos tradicionals (enciclopèdies, vídeos,...) Per què no integrar-los a les TIC dins els treballs desenvolupats pels alumnes? (escaner d'imatges, text,...)

Procés:

Sí fitxem tasques, haurem de fitxar les passes que hauran de seguir-se per acomplir-les. I és aquí on ho farem.

Consells:

Tot i que els vostres alumnes ja tenen o tindran habilitats TIC, hem de tenir en compte als que no les han assolit adequadament, o simplement als no vinguts i com no als que simplement no les tenen. En aquest punt oferireu els ajuts que cregueu convenients. Com cercar, sel·leccionar, organitzar, presentar la informació que formarà part de la WEBQUEST.
Conclusió:

Que han après els vostres alumnes? Què han entès? Quines conclusions han obtingut ? Com les han de presentar a la resta de la classe?

Un altra cop hem de decidir. Des del tradicional resum, treball imprès, etc. fins el desenvolupament d'un espai web on els alumnes penjaran els resultats de l'activitat. El temps, les habilitats i/o capacitats propies i les dels vostres alumnes us hauran de fer decidir.