Logotip de la pàgina

Primera sessió a l'Ateneu de Fabricació de Ciutat Meridiana.

Com no se sabia si en una sola sessió podrien acabar la feina, la Isabel Nadal ens va reservar dos dies per poder treballar amb més tranquil·litat. A l'Ateneu ens van rebre l'Ignasi, que seria la persona que ens guiaria en tot el procés de disseny dels pictogrames, i la Romina que anava grup a grup resolent els problemes i dubtes que als diferents grups els anaven sorgint. Ells dos ens van explicar què és l'Ateneu i quines activitats es feien allà.

Visita a l'Ateneu-1 Visita a l'Ateneu-2

Cadascun dels set grups d'alumnes va dissenyar la seva proposta de pictogrames que es podrien posar als diferents espais del Casal de barri de Vallbona, així que la primera feina que vam fer a l'Ateneu, després de fer la presentació, va ser la selecció dels millors pictogrames per a cada espai.

La selecció dels millors pictogrames es va fer per votacions, i tot i que al principi va ser una mica complicat, perquè cadascú volia que seleccionessin els seus, amb la ajuda de l'Ignasi i els seus consells de disseny es va poder resoldre fàcilment.

Visita a l'Ateneu-3 Visita a l'Ateneu-4

Els pictogrames que van ser seleccionats van ser els següents.

Picto-1 Picto-2 Picto-3 Picto-4 Picto-5 Picto-6 Picto-7 Picto-8

Ja sabíem quins eren els pictogrames que fabricaríem, així que ens vam posar a treballar de seguida amb el programa de CAD Rhinoceros (Rhino) seguint les instruccions de l'Ignasi, que ho va fer d'una manera molt didàctica i intuïtiva. Van donar a cada grup un dels pictogrames guanyadors perquè el poguessin digitalitzar i editar amb el Rhino. Va ser una feina intensa però a l'hora agradable i els alumnes de 3r s'ho van passar força bé, d'això es tractava, no?

Visita a l'Ateneu-5 Visita a l'Ateneu-6

Feina feta i acabada, i tot en la primera sessió! Només quedaven uns detalls que l'Ignasi es va encarregar de solucionar. Ben fet nois i noies!

• Projecte "Rètools"