Després de formular-nos preguntes, planificar i recollir les dades i fer-ne el seu anàlisi, Cal interpretar-los. Aquesta interpretació va lligada a respondre les preguntes que ens hem fet quan hem iniciat el treball estadístic. En aquesta interpretació sempre cal buscar la resposta a la pregunta que ens hem formulat i també, localitzar en el context en el qual hem obtingut les dades. Per tant sempre cal començar amb la frase "Les dades suggereixen.."
A continuació podeu llegir una sèrie de sentències estadístiques. Us demanem que ens en doneu la vostra opinió en base al treball estadístic que hem realitzat. Discutiu si sempre són certes , o només algunes vegades o mai. Doneu exemples del que dieu.
-
Si avui ha plogut, és igual de probable que plogui demà.
-
En una escola sempre hi haurà dues persones que facin anys el mateix dia.
-
En una escola cada dia hi haurà algú que faci anys.
-
Seleccionem dues persones a l’atzar, una a Barcelona i l’altra a Calcuta. La de Barcelona viurà més anys que la de Calcuta.
-
Si en un grup de 40 persones totes llencen dos daus, només hi haurà una persona que traurà un doble sis.
-
Si tirem un dau 100 vegades, traurem el mateix número d’uns que de sisos.
-
Si llanço una moneda a l'aire 20 vegades, obtindré 10 cares i 10 creus.
-
La mitjana, la mediana i la moda d’un conjunt de dades no poden tenir el mateix valor.
-
La mitjana no pot ser menor que la mediana i la moda.
-
La meitat dels estudiants sempre tenen una nota inferior a la mitjana.
-
En una prova pot ser que no hi hagi ningú per sobre de la nota mitjana.
-
En un joc en el qual només es pot marcar un nombre parell de punts (0, 2, 10 o 50), la puntuació mitjana en una sèrie de jocs sempre ha de ser un nombre parell.