|
QUÈ
ÉS EL TREBALL PER RACONS ? TREBALLEM PER RACONS PERQUÈ: PAPER DEL MESTRE |
|
PAPER DEL MESTRE | ||
|
||
S'inicia la sessió de treball amb una
conversa on, si cal, es fa esment d'alguna puntualització sobre
la marxa de la última sessió i seguidament els nens trien
el racó on aniran a jugar o treballar. Es pot triar en funció
d'algun dels criteris que citem o d'altres que el grup determini.
La mestra pot intervenir en aquest moment:
Es pot facilitar la intervenció en aquest moment mitjançant:
|
||
|
||
OBSERVA ACTIVAMENT Orienta en les dificultats, ajuda en els processos i avalua els progressos. Ha d'estimular el nen a fer hipòtesis, a explicar el procès, a raonar, a posar-lo en contradicció, a resoldre conflictes . Ha de tenir una actitud activa observant el procès del nen enfront el joc, les activitats, la seva actitud, i en quina circumstància troba majors dificultats i en quines són capaços de superar les qüestions plantejades. També ha d'estar atenta als canvis d'interessos dels nens i a llurs propostes i projectes. |
||
DINAMITZA Ha d'estimular la participació activa dels nens i les nenes, i estar atent/a a la dinàmica que s'estableixi en el racó per tal d'equilibrar les seves intervencions. Tant important és estimular aquells que per temperament són inhibits com ajudar a moderar aquells altres que, per la seva impetuositat, tendeixen a anul.lar el grup. També és important ajudar a descobrir o redescobrir aquells racons que el nen utilitza poc i analitzar les causes del perquè un racó és poc utilitzar. Ha de procurar oferir formes alternatives de joc o de treball. |
||
ÉS FLEXIBLE Ha de canviar el seu concepte d'ordre i confiar que cada nen serà capaç de realitzar les activitats que lliurement ha escollit, sense que això comporti una desestructuració de l'ordre de l'aula. Ha de preveure l'espai més adient per a cada racó per tal que els nens puguin dur a terme la seva tasca i s'ha d'acostumar al continu moviment que provoca la realització de les activitats: uns es disfressen, altres juguen a la caseta, mentre uns pinten, altres punxen .. |
||
|
||
CONTROL D'ASSISTÈNCIA AUTOAVALUACIÓ
|