Les tres R: Redueix, Reutilitza, Recicla


Activitat 1: SAPS QUINA QUANTITAT DE DEIXALLES GENERES EN UN DIA?

Saps quina quantitat de deixalles generes en un dia? Fes un càlcul aproximat del que deixes a casa teva, a l'institut, a la teva ciutat (recorda que en acabar l'activitat hauràs de fer propostes per als tres àmbits).

Saps quina quantitat de deixalles genera la teva llar, el teu institut, la teva ciutat? Digues una quantitat.

Idea un mètode per comprovar la teva hipòtesi. Aquí pots trobar algunes idees:

http://www.pangea.org/edualter/actualidad/ecologia/residus6.htm

Dissenya una enquesta per saber les actituds dels teus companys. Per fer-te una idea de com la pots redactar pots consultar la següent pàgina:

http://www.pangea.org/edualter/actualidad/ecologia/residu10.htm

Abans de donar per terminada aquesta part consulta les següents informacions per ampliar els teus coneixements i poder fer les propostes amb un major coneixement:

Residus:
http://www.pangea.org/edualter/actualidad/ecologia/residus2.htm

Qui embruta més?

REDUEIX
REUTILITZA
RECICLA

VOCABULARI

Pots explicar el significat de:

Deixalles
Residus
Escombraries
Brossa
coneixes algun més?
 

Activitat 2: ET PROPOSEM UN TALLER DE RECICLATGE DE PAPER

Treballarem des de l'àmbit  de “La  ciutat moderna” el reciclatge de les deixalles, en concret la del paper. Utilitzarem posteriorment el producte final per a fer una carta a l'alcalde de Granollers explicant-li totes les propostes elaborades en el crèdit.

El reciclatge el realitzarem a partir dels papers que en un dia cada família llança, prenent consciència del volum de consum diari i, per tant, de la gran despesa de fusta i boscos que això comporta.

Una de les característiques de la sostenibilitat és la de facilitar el reciclatge de residus que generem, així doncs haurem de classificar els tipus de paper per a una millor qualitat del producte final, això ens servirà per reconèixer els tipus de paper i els  tons d'aquests. Seguidament procedirem al procés de reciclat.

1- Estriparem a mà el paper en petits trossets.
2- Posarem aquests trossets en un gibrell amb aigua calenta.
3- Ho deixarem reposar.
4- El dia següent farem  el paper a trossets més petits i utilitzarem per acabar un minipimer per triturar-ho tot.
5- Farem una estructura de filferro amb una mitja, per simular un sedàs.
6- Posarem la pasta de paper ben aplanada sobre el sedàs perquè s'escorri i s'assequi.
7- Un cop assecat i amb cura que quedi presentable, estriparem les barbes del paper perquè ens quedi  mida foli.
 

Temporalització:

-1r pas:          recollida i classificació de papers.       1 classe d'una hora.
-2n pas:         estripar els papers.                                1 classe d'una hora.
-4t pas:          trituració.                                                 1 classe d'una hora.
-5é i 6é pas:  elaboració del full de paper.                 1 classe d'una hora.
-7é pas:         donar forma acurada al full.                  1 classe d'una hora.

Per a saber-ne més pots consultar l'activitat 22 del llibre: Hàbitat. Guia d'activitats per a l'educació ambiental, inclòs en el material de suport.
 
 
 
 

LA DEIXALLERIA DE PALOU

A la revista El Vallès de 15 de desembre de 2000, l'amo de la masia que dóna nom al nostre barri Can Bassa, es queixa de que davant de casa seva instal·laran una deixalleria.

Podeu donar la vostra opinió sobre aquest fet?
 

pla de treball