1. Com volem les zones de lleure que envolten l'Institut?

Qualsevol intent cap a la sostenibilitat passa primer pel reconeixement dels problemes i després per la capacitat personal i col·lectiva per resoldre’ls.
L’avaluació dels problemes és, només, un pas imprescindible per dissenyar solucions.
 

Passos

Fer un estudi de les zones verdes i enjardinades de Can Bassa (al fer l'estudi pensem que són utilitzades per nens, per vosaltres i per gent gran)
Veure l’estat de neteja.  Papers, excrements de gossos, etc.
Fer un estudi del mobiliari urbà. Materials, quantitat i estat de conservació.
Veure la gent que els utilitza a diferents hores del dia. Copsar la seva opinió sobre el que hi ha, com està i el que faltaria.
 

Producte final.

Fer una proposta per la plaça i per altres zones no urbanitzades que es poguessin utilitzar com a zones de lleure. Aquesta proposta ha de contemplar criteris de sostenibilitat.
Aquesta proposta ha d’estar redactada i acompanyada d’un dibuix, esbós, fotografies, i quedarà inclosa a la pàgina de propostes per a la nostra ciutat del vostre grup.
S’haurà d’incloure entre les propostes a l’Alcalde i el regidor/a d’urbanisme demanant-li l'estudi de la proposta.
 

Per a realitzar aquest exercici és imprescindible que consultis:

Els principis 1.1, 1.2, 1.4 al menys de la Carta de Aalborg

La diagnosi que ha fet l'ajuntament de Barcelona per tal de poder actuar alhora de planificar el desenvolupament de la ciutat:

biodiversitat
la població humana

fluxos d'energia a la ciutat

transport

els residus

consum de materials i aliments
 
 
 
 

2. Els problemes de les persones de mobilitat reduïda

 1a. Entenent per persones de mobilitat reduïda o amb complicacions les persones que necessiten crosses, que es desplacen en cadira de rodes, mares amb cotxets de criatura, persones grans, i altres, estudiem els obstacles que es troben en els seus desplaçaments: guals, cotxes mal aparcats,  mobiliari urbà, semàfors, pas de vianants amb temps massa curt, pendents, etc. Proposem seguir sobre el plànol de Granollers el  recorregut (per exemple, del Celestí Bellera a la Porxada) i anotar totes les dificultats que es troben pel camí.

 1b. Obstacles a locals públics: esglaons, sanitaris, ascensors ....... (Es pot comprovar també a cines, bars o restaurants, etc. Podeu visitar-ne algun).

 1c. Obstacles domèstics: hi ha problemes a l'entrada de les vivendes? hi ha ascensors adaptats? les cadires de rodes passen per les portes?

 1d. Hi ha transport públic adaptat, accessible per a tothom?

 1e. Feu una proposta de millores.

2. Els problemes de la recollida selectiva de residus

 2a. Es perd més o menys temps que amb un sol recipient? Comproveu-ho amb familiars, amics i veïns.
 2b. El mobiliari de recollida: presenta inconvenients? en cas afirmatiu, quins? (males olors, ocupació de via pública, dificultats d'accés)
 2c. Estan ben dissenyats els contenidors?
 2d. En cas negatiu, quines millores proposeu?

 2e. Quin és el cost de la recollida? (Consulteu el consell comarcal)
 2f. Inconvenients de la recollida: soroll? olors?
 2g. Són adequats l'horari i la freqüència? Si penseu que calen canvis, quins foren?

 2h. Quin és el cost que es paga per la recollida (taxa de l'ajuntament)?

 2j. Observeu la recollida de residus al mercat del dijous: es segueix un criteri selectiu, separant adequadament les diferents deixalles? Es recull també separadament? Es deixa ben net l'espai ocupat pel mercat un cop es retiren les parades?


pla de treball