LA CIUTAT SOSTENIBLE: Sortida a Barcelona

La sortida a Barcelona, del dilluns 11 de juny, la fem dividits en dos grups:

Un es centra en l'estudi de la diversitat a la ciutat i en la seva vista panoràmica, i per tant s'en va al centre de la ciutat i per la tarda a Montjuïc.
Mentre que l'altre grup es centra en el creixement de la ciutat i la visió de la seva transformació, i per tant visita una exposició al Centre Cívic de Sagrada Família, i posteriorment visita la Vila Olímpica i la zona de Diagonal Mar.
Barcelona: Ciutat de tots?

En baixar del tren el grup os dirigireu a la plaça Sant Jaume on trobareu els monitors de tri/rems que juntament amb el vostre professorat os acompanyarà en les activitats del dematí.

L'activitat de desprès de dinar és visitar l'exposició d'ACNUR sobre immigració i pujar a Montjuïc per tenir una vista panoràmica de la ciutat de Barcelona, del seu port i del delta del Llobregat. Anirem fins a la porta del Palau Nacional per poder identificar des d'allí els diferents barris de la ciutat i aprendre que cada barri o zona té unes funcions determinades desprès, seguirem caminant per la muntanya, per tal de poder observar tota la zona del port i la zona de l'aeroport,  el nus de comunicacions que s'hi veu, i se us explicarà les obres que hi ha previstes i en que consisteix el Pla Delta.

Cal seguir el dossier, escoltar bé les explicacions i que quedi clar en què consisteix el Pla Delta. Cal saber assenyalar en un plano  les zones de Barcelona.

Podeu fer dibuixos i fotografies.

Recordeu que la visita que realitzarem avui a Barcelona té el doble objectiu de conèixer una mica més aquesta gran ciutat, i de captar idees per aplicar a la nostra ciutat, al nostre institut, i a la nostra llar.

Coneguem la ciutat de Barcelona i el seu esforç per créixer de forma ordenada

En baixar del tren ens dividirem en dos grups: un grup anirà directament a visitar l'exposició sobre desenvolupament sostenible i les accions a l'eixampla de Barcelona, l'altre anirà a esmorzar a l'espai públic "Montserrat Roig", centre d'illa recuperat recentment per a ús públic.

És imprescindible que marqueu el recorregut que feu en el mapa, i que prengueu notes dels serveis, les gents, el trànsit, ... dels diferents barris que visitarem i dels seus carrers.

A l'exposició

Mireu el cartell que dona entrada a l'exposició i tracteu de identificar els edificis més emblemàtics de la ciutat. Desprès tracta de recordar els edificis més emblemàtics de Granollers:

BARCELONA
GRANOLLERS

Segueix atentament l'exposició del Sr. Juan Soler, en acabar la visita heu de tenir dades dels següents indrets, com a mínim:

1.1 Aprofitament de l'aigua
1.2 Aprofitament de l'energia
1.3 Fonts d'energia
1.4 L'edificació sostenible

2    La vida a casa

3.1 La mobilitat
3.2 La biodiversitat

Pren notes sobre el que et sorprengui més de l'exposició.

Observant els carrers

La Sagrada Família convoca cada dia un gran número de persones de diferents indrets dels món.

A Barcelona, com a d'altres ciutats catalanes, hi ha gent de tot arreu als carrers.

Utilitzem diferents paraules per referir-nos a aquestes persones: estranger, guiri, foraster, immigrant,  ...pots afegir algun altre mot?
Diries que aquests qualificatius són pejoratius? Per què?

Escriure 10 frases que reflecteixen el que has vist en el recorregut realitzat a la ciutat de Barcelona, i que faci referència a la diversitat de les seves gents.

Visita a Diagonal Mar i a la Vila Olímpica de Barcelona

Amb el metro anem a la zona de Diagonal Mar on s'estan realitzant totes les obres  del Fòrum Universal de les Cultures de l'any 2004, s'està fent arribar la Diagonal fins al mar i s'està treballant en la remodelació de tota una sèrie d'infrastructures bàsiques per a la ciutat. Per arribar-hi, però, abans passarem per un barri obrer, ens servirà per seguir amb les nostres comparacions entre diferents barris de la ciutat.

Tornarem a agafar el metre i baixarem a Llacuna això ens permetrà veure com és el barri i la seva transformació a @22, continuarem caminat fins a la avinguda Icària. Observem l'arquitectura de la zona, els edificis de la zona i els edificis que fan de grapa i la seva finalitat. Observem els arbres que estan plantats a les voreres, si hi trobem molts jardins, i si aquests són públics o privats.

Mirem la quantitat de contenidors i intentarem aclarir que se'n fa de la brossa domèstica. I veurem els serveis  que ofereix aquest barri (botigues, serveis sanitaris, d'educació, de transport...)

Intentarem esbrinar les diferències existents entre aquest barri i l'Eixampla (a nivell arquitectònic, de trànsit, de sorolls, de serveis...)

TREBALL:
Cal escoltar atentament les explicacions del professor. Amb el recull d'informació cal elaborar un informe en el qual quedin clares les diferències entre els barris. De quins serveis disposa cada barri i com quedarà la zona de Diagonal Mar (podeu fer dibuixos). Cal que quedi ben clar que sabeu en què consistirà el Fòrum Universal de les Cultures de l'any 2004.

Recordeu que l'objectiu final es fer propostes de millora per a la nostra ciutat.

pla de treball