Mapa Vocabulari
PREGUNTES
PER A CADA CAPÍTOL
TORNAR
Seria millor iniciar la lectura conjuntament a classe, per tal de crear un clima propici a continuar llegint sols.
cap. 1 | cap. 2 | cap. 3 | cap. 4 | cap. 5 | cap. 6 | cap. 7 | cap. 8 | cap. 9 | cap. 10 |
-Quines parts té el capítol? Poseu un títol a cadascuna
d’elles.
-En quina època històrica us sembla que es podria situar l’acció?
Per què?
-Quines són les feines i les arts d’una bruixa?
-Quina atmosfera creen els mots en la llengua estranya de la pàgina 15 i
el crit de la pàgina 26?
-Busca el significat dels mots següents: meandres (14), fargaire(14),
gorg (14), envanit (17), llagots (17), ordint sortilegis (19), gresol (22),
adobador (25)
-De quins tipus de màgia es parla en aquest capítol? (19)
-p. 20: Què li ha ensenyat la bruixa al protagonista?
-Qui són els kargs? (21)
-Fes un recull de noms de plantes medicinals i d’altres vegetals
anomenats.
-Fes
una llista dels trucs, encanteris... que surten al capítol.
-Com es vencen els kargs?
-Descriu l’Ogió. (29)
-Què significa la festa de la iniciació del noi? Coneixes algun paral.lelisme a les nostres cultures? I en alguna altra cultura? A què s’assembla la cerimònia descrita a la pàgina 31?
Orientacions per al professorat. amunt
2.
Quines són les arts dels mags que creu que
aprendrà en Ged?
3.
Com és l’aprenentatge d’en Ged amb l’Ogió?
4.
Quines plantes s’esmenten al text?
5.
Comenta el fragment: (p.35) “Quan coneguis....
silenci”
6.
Busca el vocabulari següent: màrfega 37, Sis-centes
Runes Hàrdiques , escàlems 49, camàlics 47, dàrsenes 47, codast 49,
quilla, 49, arriar la vela 51, mascaró 54, orlades 55.
7.
Què representa la noia que repta en Ged?
Creus que està relacionat amb el seu caràcter? El pot marcar per a la resta de
la seva vida?
8.
Quins sortilegis surten en aquest capítol?
9.
Quines premonicions trobes en aquest capítol
sobre el que pot passar? Busca dues descripcions dels indrets on passa l’acció.
1. Recull les sentències (frases que no admeten discussió que li diuen a en Ged, en forma d’endevinalles) d’aquest capítol.
2.
Com es fa l’entrada a l’escola? Quin
element premonitori hi és ementat?
3.
Com és l’escola de Roke?
4.
Quins llenguatges entén el Ged a Roke?
5.
Qui és el vigilant de Roke? Com és? Quin títol
té? Qui recordes que ha estat esmentat amb aquest títol?
6.
Qui coneix en Ged a Roke?
7.
Amb qui estableix amistat i amb qui no?
8.
Com van vestits a Roke?
9.
Quines semblances trobes entre l’escola de
Roke i Hogwarts als llibres de Harry Potter?
10. Quina
és la finalitat de la màgia segons en Ged?
11. Quina
diferència faries entre fetillers i mags?
12. Quins
estudis fa en Ged a Roke?
13. Quina
és la màgia veritable?
14. Quins
ensenyaments proporciona el mestre malabar a en Ged?
15. Quin
caràcter ens va demostrant en Ged?
16. Quina
definició de màgia diu l’autora que descobreix en Ged quan és a la torre?
17. Per
què és tan important el nom de les coses?
18. Quin
animal adopta en Ged?
19. Quines
festees celebren a Roke?
20. Per què creus que s’explica tot el que fa en Jàsper a la festa de Roke?
2.
Quina terra del nostre planeta podria recordar les terres de la Baixa
Torninga?
3.
Qui acull en Ged? A què es dedica la gent?
4.
Per què tenen dret a un mag de Roke?
5.
Quin significat té la “foscor”?
6.
Vocabulari: calafat 126, arborar 126, bàcul 138, abrusar 138, s’alzinà
143, ronsal 145
7.
Quins encanteris fa en Ged a la barca de Pechvarry?
8.
Què se li apareix a en Ged quan intenta curar el fill de Pechvarry?
9.
Quin paper té l’otak? Quin valor representa?
10.
Per què serveix l’episodi de la mort del nen?
11.
Quin significat té a la p.
136 : “perquè temia més el que tenia darrere
que no pas allò que tenia al davant” ?
12.
En què es transforma en Ged?
13.
Quin és l’ús de la parla que fan en Ged i el Drac Vell?
14.
Quantes vegades s’esmenta la xifra 9? Quin significat té?
1. Parts del capítol.
2. Busca el significat de: esclafit , botavara, escorar, quilla, salpar (p.151)
3. p. 157. Què significa el corb negre?
4. Quines premonicions marca el viatge cap a Òsskil?
5. Què fa Elfanan (p. 162) ?
6. Què passa (p.165)?
7. Què és un gebbeth? Què fa?
2.
Vocabulari: dosser p. 169, setí p. 170, mauleria p. 177.
3.
Quin personatge entra en escena?
4.
On és en Ged? Què li passa?
5.
Com se sent en Ged? Per què és en aquest lloc?
6.
Què vol dir "pedra angular"?
7.
Com és aquesta pedra? Per a què serveix? Per què en Ged no accepta el
que li proposen?
8.
Comenta p. 185: "És molt difícil… presta"
9.
Què fa en Benderesk amb Sèrret?
10.
Qui era Sèrret finalment?
11.
Què fa en Ged per escapar?
12.
Quines són les conseqüències?
13.
Com se'n surt del seu estat? Qui l'ajuda?
14.
En quina altra situació et fa pensar el desenllaç d'aquesta situació?
1. Parts del capítol.
2. Quant de temps triga en Ged a fer l’encanteri per al pescador? I per a la seva barca?
3. Com fa la seva barca en Ged? Dibuixa-la.
4. Què pensa en Ged sobre el mar i la terra en relació amb el mal i la mort?
5. Què fa en Ged al mig del mar el primer cop?
6. Què fa sortir de la vara en Ged?
7. Quants cops s’enfronta en Ged a l’ombra?
8. On arriba finalment en Ged? Creus que aquest episodi és necessari per a aquest llibre? Per a quin llibre diu que serà utilitzat?
9. Vocabulari: calafatejar p.203, escull, foc follet, duna p.212, sargassos p. 213, gatzoneta p. 214, orb p. 220.
10. Justifica el títol del capítol.
1. Parts del capítol.
2. Què compra en Ged a la nova illa? amb què paga? Quin sentit té el seu pagament?
3. Què significa el nom de la seva nova barca?
4. Quants cops demanen a en Ged que marxi del territori on ha arribat?
5. Què han vist els habitants de Íffish, abans d’arribar-hi en Ged?
6. Quina mascota té la germana d’en Garrofí? Descriu-la. Com es diu?
7. Què va passar amb en Jàsper, a Roke?
8. Què fa en Ged a casa d’en Garrofí?
9. Què fan en Ged i en Garrofí?
1. Parts del capítol.
2. Fan servir la màgia per navegar al començament? Per què?
3. Quines són les gestes de què parlen els dos amics? Enumera-les.
4. Què vol dir el fragment: p. 259 “més enllà dels orígens... darrere les porte de la llum del dia”
5. I el fragment: “Estic d’acord amb els que pensen... marge”
6. Quines persones s’apareixen a en Ged?
7. Quin és el nom de l’ombra?
8. Com venç l’ombra?
9. Quins versos són citats quan en Ged torna amb el seu amic? On els has vist abans? què significa la repetició?
10. Què en penses de com venç l’ombra? Què era l’ombra en definitiva?
Vocabulari: guaret p. 256, arriar p. 267, llambrejar p. 269, ivori p. 273, albirar p. 273
Quins aspectes has trobat més interessants i per què?
Quins han estat els més difícils? Per què?