
1.- OBJECTIUS GENERALS D'AQUESTA WEBQUEST
Aquesta webquest s'adreça a l'alumnat de secundària. El seus objectius son donar a conèixer els fenómens naturals, perquè es produeixen i com actuar en les diferents situacions.
Es treballarà de forma col·laborativa i cooperativa, fet que afavoreix les relacions interpersonals, millora la motivació de l'alumnat, augmenta el seu rendiment i per tant s'obtindrà un millor producte final.
2.- COMPETÈNCIES
La nostra, una tierra inquieta? | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Competències | Comunicativa, lingüística i audiovisual | Artística i cultural | Tractament de la informació i competència digital | Matemàtica | Aprendre a aprendre | Autonomia i iniciativa personal | Coneixemnt i la interacció amb el món físic | Social i ciutadana |
Grup 1: Sismòlegs | X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Grup 2: Vulcanòlegs | X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Grup 3: Estudiosos de tsunamis | X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Grup 4: Cartògrafs | X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Grup 5: Estadístics | X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Grup 6: Grup de prevenció | X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Conclusió i publicació d'un llibre digital | X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Activitats d'ampliació | X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- Competència comunicativa, lingüística i audiovisual: Consultar informacions amb diferents suports, llegir interpretar i escriure, posar en joc l'esforç i el treball individual però també el treball en grups que porta a parlar, argumentar, convèncer, consensuar, etc.
- Competència artística i cultural: Analitzar la realitat i estimular la curiositat i la creativitat de l'alumnat.
- Competència en el tractament de la informació i competència digital: Utilitzar les TIC per cercar, captar, seleccionar, registrar i processar la informació
- Competència matemàtica: Elaborar gràfics a partir de situacions reals
- Competència d'aprendre a aprendre:Disposar d’habilitats per a conduir el propi aprenentatge i potenciar el treball col·laboratiu
- Competència d'autonomia i iniciativa personal: Potenciar la responsabilitat, l'autonomia personal i la creativitat
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic: Interpretar la informació rebuda, predir i prendre decisions amb iniciativa i autonomia.
- Competència social i ciutadana: Comprendre la realitat social en la qual vivim, potenciar una actitud responsable i solidària
3.- ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES
Els alumnes s'organitzaran en grups de 4 persones.
4.- TEMPORITZACIÓ
El temps que dedicarem a treballar la webquest és de dues setmanes. En la primera cada grup s'encarregarà de realitzar totes les activitats demanades i en la segona es posarà en comú el treball realitzat mitjançant exposicions orals. Es consensuarà la resposta a la pregunta que dona títol a la webquest, es recolliran tots els treballs, s'unificaran en un sol document i finalment es publicarà en format de llibre digital. Així doncs, el temps previst per a desenvolupar aquesta webquest és de 8 hores.
5.- RECURSOS I ESPAI
Per desenvolupar aquesta webquest els alumnes han de tenir uns coneixements mínims d'informàtica:
- Conèixer i utilitzar un navegador
- Saber utilitzar un processador de textos
Treballarem a l'aula ordinària amb les eines següents: