Visites de centres educatius

CEIP Escola Marinada

P5. Educació Infantil. 25 alumnes

P5 El llenguatge de les mans.La comunicació visual a partir de les mans. Idees fetes amb les mans a partir de l'obra.


Han aprés a comptar a partir del quadre de l'obra. Just són 10 d'ample i 6 d'alçada,...
Els sentits, la vista, el tacte, la BOCA QUE PARLA, el gust de la paraula, el so que no s'escolta,
El moviment
Seqüències temporals. Conte El món dels miralls. La història dels miralls de Xina. Terenci Moix
Capsa de miralls, llibre de miralls, boles enganxades.

2n de primària 25 alumnes

Fem atenció i referència a les obres d'en Jordi i observen amb atenció i interès totes les explicacions, de sobte surten comentaris al respecte de les expressions d'aquesta obra i parlem i dialoguem a partir de les emocions, i les possibilites expressives del protagonista de l'obra.

Què ens vol expressar aquest quadre. Què ens comunica amb aquests gests?

 

 

Té por, estar trist, enfadat, li pica el cap, té polls, no li agrada el que li passa, està preocupat,…Parlem sobre els estats d'ànim i la diferència dels moments en cadascú, el significat dels gests. El concepte de seqüència.

Al final del taller veiem altres possibilitats de cinètic a partir dels jocs que disposem com a suggeriments.

El joc d'imans.

Capsa amb agulles d'estendre de colors i el transport de colors amb l'atracció de camps de forces dels imans.
Baldufes, calidoscopis, efectes de reflexió de peces de colors en espais d'acer inoxidable de formes còncaves. Per exemplificar el joc de llum i color en l'obra observada.

Com funcionen les coses. Has de posar el teu núm de contrasenya de edu365 o de l'xtec.

1r de primària 21 alumnes

Responen atents a totes les observacions, gaudeixen de l'espai expositiu, observen i actuen. Davant de l'obra Equip d'identitats en passat. Parlen dels avis i besavis i els hi explico que aquesta obra la vaig conèixer el dia que li presentaven a l'avi, el dia que feia 100 anys i el que el va fer feliç aquell dia veure's immortalitzat en aquesta obra i amb les diferents expressions.

Amb la mestre parlem de la idea que fora treballar desprès de la motivació amb el tema de fer un homenatge als seus avis, Fer un retrat i dibuixar-los, i desprès agrupar-los com a l'Egomassa o cercar alguna forma de presentació adient. Que just està fent angle en l'exposició.

Al final els hi reparteixo ulls i orelles dibuixades que serveixen per determinar el poder de la vista i el sentit de l'oïda que gràcies a ell podem escoltar i aprendre. Els hi dono un full per dibuixar al damunt d'un suport, llapis i colors.

Aleshores es posen a buscar altres sentits representats i busquen més ulls, les mans , ...Hi ha d'altres que s'inspiren amb els personatges per pròtesi i senten la necessitat de continuar treballant a la tarda i quedem que ja m'ensenyaran el que han fet.

Activitats de l'escola Marinada

La sinestèsia i l'art

 

3r de Primària. Escola Marinada. 21 alumnes

Treballem l'experimentació de les possibilitats que destil·len de l'exposició.

Per una banda veuen la creació de baldufes inventades com a joc creatiu, el món calidoscòpic de caixes prismàtiques i els jocs de reflexió com a possibles activitats a l'aula. L'atenció entorn de l'exposició és molt bona, la participació i l'interés també.

6è de Primària. Escola Marinada. 25 alumnes

Entorn de l'explicació realitzada al voltant de la mostra capten les possibilitats de l'artista i comuniquen les diferents vessants de l'expressió cinètica. Es fixen amb el concepte de joc òptic com a possibles derivacions creatives, es crea una funció derivada a la voluntat de la pròpia motivació i interès de la mestra en desenvolupar a posteriori a l'escola alguna activitat de relació a la mostra.

3r i 4t de Primària . Escola Ocata

És un grup molt nombrós però són actius en participació i amb voluntat de copsar experiències i amb el joc de llums i les transparències faran creacions amb ampolles de plàstic transparents i les possibles creacions òptic-cinètiques aprofitant la motivació experimentada.

Experiència a partir de la visita a l'exposició

Escriuen una carta a en Jordi al cap d'uns dies i es tetorna la visita al propi centre

 

IES Maremar

Acordem fer desdoblament de tots els grup d'ESO que són de 30, per tant queden amb el magnífic nombre de grups de 15 i la tasca consisteix en expressar l'exposició amb diferents recorreguts a fi de poder experimentar alternatives diverses i portar a terme demostracions significatives entorn a l'experiència expositiva i dinamitzadora.

Cada grup genera interessos diversos, en motiu del diàleg establert.

Les formes estan construïdes per mirar el vídeo, comentar, fer participar, analitzar, descriure o fins i tot treballar amb grups en els diferents estils en la pròpia expressió de la trajectòria de l'artista i també segons l'energia que generen els propis participants.

Hi ha alumnes que comenten i descriuen per si mateixos i trobem similituds a les que com a dinamitzadora havia pensat, però descriuen amb ulls diferents i aquí es on copsem la riquesa del diàleg descriptiu. Per exemple troben que semblen bombolles de sabó l'obra dels troncs de con i el pensar amb l'exposició com a joc jo ja havia pensat amb la pràctica de fer bombolles.

Descobrir que amb la tècnica de la serigrafia es pot treballar a l'aula i fer pràctiques semblants a l'obra que han visualitzat, fins hi tot poden crear estampacions per samarretes, mocadors, o altres suports,...

Escola Bergantí . 3r d'ESO 25 alumnes i 4t 14 alumnes

Fem el recorregut per l'obra i analitzem les diferents etapes artístiques. El professor de Visual i Plàstica està malalt, però principalment l'interés principal es basa en la difusió i de l'obra i el coneixement cultural entorn al cinetisme proper com a moviment de l'art del segle XX.

També vaig fer un recorregut amb un grup de mestres de les Escolàpies.

El que és interessant és que mai són possibilitats tancades, just es mouen en funció de les possibilitats reals i s'adapten i es modifiquen amb el temps. Son sessions que ajuden a construir creativitat.

Neixen idees i es nota que les persones copsen interès i alhora hi veuen diverses alternatives didàctiques, d'això precisament és el que es tracta i està en plena efervescència.

L'art esdevé un espai per trobar altres maneres de fer i crear en funció dels sentits. Exemple d'ESSÈNCIES: Exposició dedicada a l'art inspirat en el sentit de l'olfacte.

Altres exemples desenvolupats a partir de l'experiència a través dels sentits i a partir de jugar amb la creativiats de crear espais i jugar amb el món del forats.

Hi ha tot un món al voltant del cinetisme

Són moltes les preguntes i les respostes que es van succeint al llarg de les visites escolars.

Observant i aprenent a través de l'obra en directe.

En total han sigut molts els alumnes, més de 700 de totes les edats i de diferents centres educatius que han visitat l'exposició. Adjunto llistat

CEIP SERENAVALL 2008

 

Altres imatges