Crafts/activitats plàstiques

Sens dubte que a Halloween hi ha una activitat plàstica per excel·lència: buidar una carbassa i fer un fanal aterrador. La Jack-o-lantern és fantàstica per il·luminar la classe quan cantem cançons i potser fem realitat més dŽun somni infantil fent-la; però també té inconvenients com que es fa malbé molt aviat o que en grups nombrosos és difícil que tots els alumnes participin de lŽactivitat. De tota manera, penso que tenir-ne una pel racó dŽanglès en algun curs és una activitat que sŽha dŽintentar.

De tota manera hi ha moltes altres activitats per fer amb alumnes de totes les edats que també són interessants. Fer coses amb les mans és motivador i ajuda a molts alumnes a integrar-se en la classe. Als mestres dŽanglès de vegades ens sembla que estem perdent el temps si no ens dediquen exclusivament a la llengua, però la plàstica té més a veure amb la llengua del que moltes vegades ens pensem: pot obrir vies de comunicació més informals; la majoria de les activitats de recuperació de dislèxies i altres problemes de llenguatge estan basades en la manipulació… O sigui que quan programem una activitat plàstica a la classe dŽanglès no estem perdent el temps, sinó que estem atenent a la diversitat, fomentant la comunicació i la col·laboració entre els nostres alumnes i fomentant la construcció dŽaprenentatges.

Carving a pumpkin

Pumpkin Patch Picture