Agudes i turó de l'Home des de Passavets

Altres

Bonica i entretinguda excursió que ens mena de forma molt directa als dos cims principals del massís. L’excursió ens permet gaudir d’una fageda extraordinària, de la singular aveteda del Montseny i d’amplis horitzons des dels dos cims. Ho podem completar amb el record d'alguns poetes que s'hi han inspirat.

L’aparcament de Passavets es troba a uns 1,5 km de Santa Fe, al costat de la carretera, direcció nord, que va de Sant Celoni a Viladrau i Arbúcies passant per Sant Marçal.

Durada: 3.22 h.
Desnivell: 550 m.
Dificultat: Sense dificultats especials.

Les habituals de muntanya: calçat, roba d’abric, etc.

Aparcament de Passavets - Font de Passavets – Font de Briançó – Les Agudes – Turó de l’Home – L’Abraçada – Passavets.

0.00 h. Aparcament de Passavets. 454549 – 4625711 – 1203. Comencem a caminar des de l’aparcament (W), passem pel costat de la font de Passavets (1’), que podem aprofitar per fer-se d’aigua. El paratge és un del més meravellosos del Montseny, sobretot a la tardor. Continuem amunt per davant la font, seguint les marques del parc, que deixem a l’esquerra al cap d’uns 250 m i continuem per una camí que segueix al costat del torrent de Passavets. Aviat el passem i continuem amunt per la riba dreta. Després del primer revolt pronunciat, quan el camí se separa del torrent, prenem una drecera a l’esquerra, ben fitada, i continua prop del sot de la jaça d’en Pla, un dels que formen el torrent de Passavets.
Desemboquem en una pista, que seguim a l’esquerra. Anem a passar el sot i pugem a la dreta. Més amunt el tornem a passar, al costat d’una conducció d’aigua, i aviat desemboquem en una pista en força bon estat. La seguim de pujada (NE). Més enllà passem el sot del Mal Pas i, abans d’arribar al següent, el de la Font del Parrassar, trobem un camí que puja a l’esquerra i amb marques vermelles. És el que ve del pla de d’Espinal. El seguim de pujada fins a la font del Briançó.

0.45 h. Font del Briançó. 453569 – 4626001 – 1459. Deixem el camí que continua cap al turó de l’Home i pugem per sobre la font (NE), fins al coll de les Agudes (30’). El cim és a tocar, a la nostra dreta. En uns 10 min hi som.

1.35 h. Les Agudes. 453891 – 4626741 – 1706. Cim tan alt com el turó de l’Home i el més esvelt i destacat del Montseny. Àmplia vista arreu. Retronem cap al coll de les Agudes i anem cap al turó de l’Home, per camí ben marcat prop de la cresta. Amb 35 min arribem al coll Sesbasses, al peu del turó, que hi pugem directament.

2.20 h. Turó de l’Home. 453131 – 4625316 – 1704. Cim més emblemàtic del Montseny, encara que una mica arrodonit, comparat amb les Agudes. Hi ha vèrtex geodèsic i estació meteorològica, a més d’un petit refugi. Seguint uns dels camins del parc, baixem per les escales (SE), fins al coll Pregon, al peu del puig Sesolles. Girem a l’esquerra (NE), per sota l’aparcament i, 100 m després, a la dreta. Al cap d’uns 300 m més arribem a un collet herbat, amb uns rocs a l’esquerra, els Rocs Cremats. Continuem SE, revoltant la capçalera de diversos sots, fins que al cap d’uns 8 min, al pla dels Pous, trobem un corriol a l’esquerra (453950 – 4625044 – 1536). Abandonem momentàniament la pista i el camí del parc i baixem per aquest corriol uns 25 m, fins a un pou de glaç, el pou del Comte. Està perfectament conservat. Seguim avall uns metres més i trobem una pista secundària, que, seguint-la a la dreta, ens retorna a la principal. La seguim de baixada fins al següent revolt a la dreta.

2.59 h. L’Aveteda. 454177 – 4625376 – 1437. Al final del revolt abandonem la pista i prenem un camí a l’esquerra, al principi poc evident, que recula baixant cap al sot del Rocs Cremats (NW). No el confongueu amb una pista secundària que va cap a W. Entrem de ple en l’Aveteda, el bosc més meridional d'Europa d'aquesta espècie. Alguns avets són de proporcions imponents. Al cap d’uns 7 min trobem un camí transversal, força malmès, que seguim de baixada. Ara ens cal estar atents de no passar per alt, a l’esquerra del camí, un avet i un faig entortolligats, gairebé amb els troncs fusionats, que són coneguts amb el nom de "l'Abraçada" (454028 – 4625514 – 1350). Continuem la baixada, deixem una pista a la dreta, i tornem a trobar la pista principal, amb les marques del parc, que seguim fins punt de sortida.

3.22 h. Passavets. Final de l’itinerari.

Data del recorregut: Itinerari fet l’octubre 2009.