Seqüència d'activitats
1.-Tots estem molt acostumats a veure el riu, peró què en sabem del nostre riu?. Al llarg d'aquest treball anirem aprenent moltes coses,.
Per començar volem saber on neix, per on passa, i on fa cap quan les seves aigües s'ajunten amb les del mar.
Anirem anotant les respostes en aquesta fitxa
2.-En el seu camí cap al mar L'Ebre passa per ciutats importants : Miranda d'Ebre, Tudela, Logronyo, Saragossa, . Anota el seu nom i després busca fotografíes i enganxa-les a la fitxa 2 i fitxa 3
3.-En tots aquests pobles i ciutats per on passa el riu hi viu gent des de fa milers d'anys, van construir les seves cases a la vora del riu per a tenir l'aigua prop de les seves vivendes.
A Flix els primers que van vindre a viure-hi van ser els Ibers dels que ens queden restes al poblat de Castelló, i al de Sebes.
Fes una passejada per les dos webs i anota el que creguis important en aquesta fitxa
4.-La navegació per l'Ebre va suposar durant segles una font de riquesa molt important.
Llaüts i llaüters eren les autèntiques "estrelles" del riu.
Llegeix la informació i contesta les preguntes de la fitxa5 i de la fitxa 6
5.- El riu és ple de vida i hi viuen ser vius molts diferents.
Desprès de veure la pel.licula consulteu aquesta adreça i llegireu un conte molt interessant.
Obre la Vikipedia i entre tots farem una col·lecció de peixos de riu.
Els peixos juntament amb el riu han donat lloc a moltes dites i cançons, com també alguna endevinalla.
Provem de fer endevinalles i entendre unes quantes dites?
6.-El riu no és igual en tot el seu recorregut, si fossim submarinistes i ens tiressim al riu trobariem que per sota també és diferent amb la informació que tens omple aquesta fitxa
.
7.-L'aigua del riu serveix gairebé per a tot però entrem al "Planeta blau" que ens ho explicaran millor.
El cicle de l’aigua és com un circuit que sempre torna a començar.
Pensem i entre tots fem una llista de coses que podem fer per no malbaratat l'aigua.
8.-Mentre en alguns rius es construïen ponts per creuar-los, l’Ebre, riu ample i cabalós, emprava un altre mitjà: les barques de pas.
Anota l'horari de la barca de Flix en aquesta fitxa i a continuació resol la sopa de lletres.
9.-Per acabar unes imatges del pont i de l'assut
10.- I... posa't a prova


|