MÚSICA DEL RENAIXEMENT.

Tot clicant damunt del nom de la peça musical pots s'escoltar-la. (Pendent, només subratllats).  CANT CORAL POLIFÒNIC

Ave Maria  medieval (una veu humana, pendent).

Riu riu chiu (és també a la pàgina anterior a mode de presentació; gaudiu-ne de l'arranjamment rítmic de l'època).

Ave Maria  de Victòria (peça polifònica).15/06/02

¡Dadame albrícias, hijos d'Eva!

E la don don Verge Maria

Un roseret eixia

Trist tinc el cor

L'Eco (sentiu l'efecte de l'eco, tan juganer).

Tourdion

Prado verde y florido

Más vale trocar placer por doloresNova versió 16/06/02

Din di rin din

Per tu jo cantaria

Tres morillas me enamoran

Por la puente Juana

¡Ay!, linda amiga

Jo sóc teu, meva ets tu

Amor que tens ma vida. Cançó d'enamorament.

Fantasia "Eco".  Se cerca també aquest
efecte.

Miracolo d'Amore

Mai voli ch'il mio core

Lucia, celu, celu

Matona mia cara.

Pel maig que  ve.

MISSA DEL RENAIXEMENT

De l’anomenada Escola Musical Montserratina han sortit al llarg dels segles, compositors i intèrprets remarcables com:

Joan Cererols (1618-1676)

Naix el 1618 a Martorell. Admés com a novici al Monestir de Montserrat als 18 anys, va permanèixer en ell fins la seua mort el 1676. Fou deixeble de Marqués i ocupà el càrrec de mestre de capella de la abadia, magisteri que llògicament li va induir a compondre numeroses peces de música religiosa, sobretot polifònica, que li donà una fama que va traspasar els murs del cèlebre monestir. Tal és el cas de la Missa de Batalla, per a tres cors, o la Missa de Difunts a 7 veus, d'entre un complet catàleg sacre. A més és el primer compositor de que es té constància en emprar, en el seu tono "Ay qué dolor", el tema que més tard utilitzaria Bach en el cor inicial de la seua Pasió segons Sant Mateu.

MISSA a 5 vozes. 4º tono

[a 2 chors, triple solista, 4 veus i continu]