inici incorpora les imatges edita les imatges posa-hi les transicions posa-hi so de fons fes el vídeo i la pàgina WEB

6. Fes el vídeo

Per últim, caldrà elaborar el vídeo. Aquest pot tenir moltes característiques diferents; en aquest cas serà un vídeo codificat amb Real, amb característiques adients per poder ser visionat a Internet amb ADSL.

Quan ja s'ha donat per bona l'edició, cal activar la pestanya HACER VÍDEO

Dins el nou menú, clica damunt l'opció WEBVIDEO, especificant-hi la subopció REAL VIDEO

Clica al botó AJUSTES. Posa-li nom i copyright, i dóna-li aquesta configuració:

Clica damunt ACEPTAR. Seguidament, clica el botó CREAR UN ARCHIVO WEB.

En el menú emergent, escriu el nom del fitxer de vídeo i la carpeta on vols crear-lo

Quan el fitxer de vídeo estigui creat, tanca el STUDIO 8. Cerca el fitxer de vídeo amb l'explorador i executa'l.

Per visionar-lo necessitaràs el reproductor WINDOWS MEDIA PLAYER 7.1 o superior. Si no en disposes, pots instal.lar-lo de manera gratuïta des de http://www.microsoft.es

Podràs visionar la presentació a pantalla completa clicant amb el botó dret damunt el vídeo i elegint l'opció ZOOM>Pantalla completa

exemple

Elaboració de la pàgina WEB

La pàgina WEB ha de contenir 3 tipus d'informacions:

• informació escrita

• imatges de suport

• informació visual

• informació sonora

Informació escrita i imatges de suport: entre 100 i 300 paraules, aproximadament, en les que es reculli informació a partir del reportatge dels alumnes, amb dues imatges de suport, una que pot fer referència al personatge entrevistat, i l'altra al lloc, o a una eina, o a un edifici on es desenvolupà l'antic ofici o activitat. Utilitzarem, si és possible, la lletra Comic Sans, 2 punts, color negre; 4 punts, negreta i del color que escaigui pel títol). Les imatges tindran una mida màxima de 300 píxels d'ample o alt, la mida que s'assoleixi primer.

Informació visual: serà una presentació multimèdia elaborada amb Studio 8, seguint les indicacions d'aquestes normes d'estil. Anem a un màxim de 1 minut, per tant, de 10 imatges.

Informació sonora: en concretarà en un fitxer de so codificat amb Windows Media, a l'estil de la resta de propostes de Parlem del Nostre entorn, d'una durada màxima de 2 minuts, i a partir del qual es podrà escoltar la veu original de la persona entrevistada.

Plantilla
Exemple