Què en saps?
QUÈ
EN VOLS SABER DEL CÀNCER?
L’objectiu general
d’aquesta proposta és bàsicament el coneixement del
càncer, els seus tractaments i
la seva problemàtica.
Com a tota Unitat Didàctica
de programació podem construir una graella on trobarem classificats
els diferents continguts de la programació.
Procediments
|
Fets i conceptes
|
Actituds, valors
i normes
|
· Utilització
de l’ordinador com a eina de treball.
· Utilització
de vocabulari científic
· Generalització
de conceptes
· Síntesi d’informacions
|
· El càncer
com a malaltia amb curació
· Problemàtica
que genera el tractament
· Tipus de càncers
|
· Augment del
nivell de coneixements
· Desenvolupament
d’actituds positives i actives.
|
|

TUTORIAL:
“SUITE EN TIC M, 4 DANSES PER A MOURE’S EN LA XARXA”
Aquest tutorial vol donar
resposta als següents objectius del projecte:
- Aprendre a utilitzar l’ordinador
com a eina d’interacció de cara a afavorir el creixement afectiu
i social de la personalitat i així donar un impuls a l’expressió
i la comunicació tant necessària en el cas dels alumnes amb
malalties de llarga durada.
- Elaborar o adaptar
materials per a fomentar l’ús de les TIC
Pretén ser una
eina d’autoformació en TIC per als alumnes de Primària
i Secundària Obligatòria.
Treballa els conceptes
bàsics per a conèixer l’ordinador, les eines multimèdia
de dibuix i tractament del so , com el.laborar documents de text (Word)
i ofereix orientacions per a la cerca i la comunicació a través
d’Internet.
Adapta diferents materials
dels tutorials dels mòduls de formació per al professorat
del PIE als alumnes de Primària i Secundària obligatòria
tot oferint activitats per a posar en pràctica els continguts treballats.

Objectius generals
de la dansa : « Conceptes bàsics »
· Comprendre
el funcionament i l’estructura de l’ordinador: els components, perifèrics
de l'ordinador i vocabulari bàsic de la informàtica.
· Dominar les
destreses bàsiques necessàries per a la utilització
de les TIC
· Conèixer
l’utilitat dels elements del programari Windows.
Conceptes
|
Procediments
|
Actituds
|
· Components
bàsics de l’ordinador
· Terminologia
adequada a les TIC.
· Destreses bàsiques
|
· Adquirir
el domini de l’ús i
funció dels
components del
maquinari
· Dominar la
utilització dels
elements genèrics
del programari Windows
· Utilitzar
el vocabulari adient relacionat amb les TIC.
|
· Mostrar
interès per
actualitzar els coneixements
al voltant de les
TIC.
· Assolir autonomia
davant de problemes tècnics
quotidians.
|
Objectius generals
de la dansa : « Eines multimèdia »
· Dominar programes
de tractament de la imatge i el so.
· Utilitzar
les TIC per realitzar el tractament d’imatge i so i presentar els resultats
en diferents formats
Conceptes
|
Procediments
|
Actituds
|
· Destreses
bàsiques: el tractament digital de la imatge i el so.
|
· Adquirir
el domini de l’ús i funció dels components del maquinari
per a l’obtenció digital d’imatge i so.
· Dominar la utilització
dels elements genèrics del programari Paint i la gravadora
de Windows
· Utilitzar el vocabulari
adient relacionat amb les TIC.
|
· Mostrar
interès per actualitzar els coneixements al voltant de les TIC.
· Assolir autonomia
davant de problemes tècnics quotidians
|
Objectius generals
de la dansa : « Documents de text »
· Utilitzar
les TIC per realitzar el tractament de les dades i presentar els resultats
en format de text
· Dominar el
programa d’edició de text : Word
Conceptes
|
Procediments
|
Actituds
|
· Destreses
bàsiques: L’edició de text en Word
|
· Dominar
la utilització dels elements genèrics del programari Word
· Utilitzar el vocabulari
adient relacionat amb les TIC.
|
· Mostrar
interès per actualitzar els coneixements al voltant de les TIC.
· Assolir autonomia
davant de problemes tècnics quotidians.
|
Objectius generals
de la dansa : « Navegació i comunicació”
· Emprar les
TIC per cercar, localitzar, avaluar i recuperar informació amb el
Google
· Utilitzar
les TIC per realitzar el tractament de les dades i presentar els resultats
en diferents formats
· Aprendre a
utilitzar el correu electrònic tot coneixent les normes d’us
· Conèixer
l’entorn edu365 com a eina d’ajuda, consulta i treball en equip
Conceptes
|
Procediments
|
Actituds
|
· Les TIC
per cercar, localitzar, avaluar i recuperar informació a partir
del cercador Google
· Les TIC per realitzar
el tractament de les dades i presentar els resultats en diferents formats
· Les TIC com a eina
de comunicació
· Entorn edu365 com
a eina d’ajuda, consulta i treball en equip
|
· Conèixer
el cercador Google com a eina de cerca d’informació.
· Conèixer
els mecanismes per a capturar dades de la xarxa (text, imatges...)
· Dominar el correu
electrònic coneixent les normes d’us
· Conèixer
l’entorn edu365.
|
Conèixer
Valorar els avantatges de la utilització de les TIC com a eina de
comunicació i cerca.
|

SOMRIU
Des
d’aquí podreu accedir a tres nivells d’humor :
-
Acudits hospitalaris
-
Bromes hospitalàries
-
Horòscop de la sort
Que
tenen la intenció d’alleugerir l’angoixa i l’estrès a través
del humor.
El
projecte “Vine’m a veure” vol participar dels objectius dels programes
dels pallassos hospitalaris que s’enmarquen sempre dins de l’evident necessitat
de proporcionar als infants una atenció integral que contempli un
suport ambiental i psicoafectiu, ajudant a reduir l’impacte i l’estrès
que acostuma a acompanyar la hospitalització i el tractament oncològic
en els nens i els seus familiars.
ACTIVITATS
D'INTERACCIÓ
En
aquest apartat es donen una sèrie de consells per a seguir “connectats”
amb la resta del grup classe.
No
es restringeix al correu electrònic sinó que també
es planteja el fet de poder-se relacionar amb el mòbil.
Objectius
·
Millorar l'autoconcepte a partir de la relació amb altres persones.
·
Conèixer i utilitzar els recursos telemàtics.
·
Valorar positivament les possibilitats que en ofereix la telemática.

ACTIVITATS
DE TREBALL VIRTUAL
"Molt
més important que aprendre tecnologia és aprendre amb la
tecnologia, aprendre a saber utilitzar la informació i aprendre
a treballar en el nou entorn. En aquest context, doncs, el repte és
ensenyar a aprendre." (Catalunya en Xarxa. Pla estratègic per a
la Societat de la Informació)
Les
TIC com a eines i entorns d’aprenentatge en el disseny de les diferents
unitats didàctiques.
La
definició curricular que en farem anirà associada a quatre
factors:
- L'aprenentatge centrat en les xarxes d'estudiants on-line
- La informació com a font de l'aprenentatge.
- El coneixement com a punt d'arribada i punt de partida.
- Les TIC com a mitjà o instrument articulador, entre tot l'anterior
Transformant
l’escola en comunitat d’aprenentatge, organitzada en equips de treball
on-line, el docent en mediador entre l’experiència prèvia
dels alumnes, la informació existent i la producció
en equip virtual de nova informació i als alumnes en agents
actius i creatius.
Aquest
protagonista –l'estudiant– i l'escenari –la plataforma virtual– requeriran
una planificació per a l'aprenentatge i materials on-line que facilitin
i orientin el procés. Aquestes seran les WebQuest.
WebQuest
són una recerca orientada en la qual algunes o totes les informacions,
així com els aprenentatges que les integren, són originades
amb recursos d´Internet. Tenen com a objectius l'adquisició
i integració o ampliació o aprofundiment del coneixement.
Com avaluarem el treball on-line?
En
aquest nou entorn de treball l’avaluació serà un procés
anàleg al mateix aprenentatge i haurem de considerar variables
com la maduresa, la responsabilitat, la integritat, etc.
L’avaluació
com a procés sumatiu i formatiu a que tan avesats estem els mestres
de primària prendrà en aquest context tot el seu just valor.
Cada
fase del procés, a l'exemple està avaluada punt a punt, tenint
en compte tant el format o presentació com la reflexió
conjunta.
Per
a l'alumne en tractament oncològic les WebQuest adaptades al treball
en grup virtual poden significar la continuïtat del seu procés
educatiu.
Exemple
de WebQuest adaptada al treball en grup virtual:

|