Nosaltres ens trobem en el Paratge Natural d’Interès Nacional de la Vall del Monestir de Poblet, declarat per la Llei 12/1984, de 9 de novembre. En la mateixa definició de paratges naturals d’interès nacional ja es tipifiquen com a “espais o elements naturals d’àmbit mitjà o reduït amb característiques singulars i interès científic, paisatgístic i educatiu”; per tant, resulta lògic que s’engeguessin activitats d’educació ambiental al paratge natural de Poblet. Des de l’any 2003, al paratge natural de Poblet s’hi estan realitzant activitats d’educació ambiental. Hi ha un conveni de col·laboració entre aquest organisme i el Camp d’Aprenentatge dels Monestirs del Cister. Durant el curs 2003-2004 ja es van realitzar activitats a escoles i durant el 2004-2005 ja hi va haver un augment substancial en el volum de centres i en l’elaboració d’activitats. Aquests centres que van participar en activitats durant el curs 2004-2005 tenien diverses procedències (Camp d’Aprenentatge, Patronat de Turisme de l’Espluga de Francolí, TUJUCA o, directament, via Paratge).

En el curs 2005-2006, el volum de centres que van realitzar activitats d’educació ambiental va ser molt elevat respecte a cursos anteriors, fet que constata que les activitats han estat ben acollides pels diferents centres educatius. Durant aquest curs 2006-2007, hi ha hagut una tendència cap un creixement en qualitat, canviant el concepte d'activitat pel de recerca. L’increment d’alumnes i l’especialització en els continguts de les activitats de recerca al paratge natural de Poblet ha possibilitat que els centres puguin realitzar una estada a l’alberg Jaume I, que pot tenir diversos dies de durada, on els participants analitzen i treballen els diferents valors del bosc de Poblet. Les activitats d’educació ambiental són realitzades pels educadors del paratge natural de Poblet a l’Alberg de Joventut Jaume I de l’Espluga de Francolí. El patrimoni i els valors naturals del paratge natural de Poblet serveixen com a marc d’aquestes activitats que engloben els diferents elements del medi natural (vegetació, fauna i geologia), que formen, juntament amb la història, quatre eixos on se suporten els diferents conceptes de les activitats d’educació ambiental.

PROJECTE EDUCATIU DE LES ACTIVITATS AL PARATGE NATURAL DE POBLET

INTRODUCCIÓ

OBJECTIUS I ACTIVITATS

Índex Projecte educatiu