..Fraccions i baguettes..

11 anys

Temps:
90 minuts

• Entendre l’ús dels nombres racionals com a quocient: la relació entre una part i el total.
  • Representar una fracció com a un decimal finit.
  • Comparar i ordenar nombres racionals representats de diferents maneres.
  • Fer servir estratègies de càlcul mental i escrit per realitzar les operacions necessàries.
  • Desenvolupar el raonament I la comunicació en l’àmbit matemàtic.

• Presentació del treball que es durà a terme durant la lliçó i organització de la classe en grups de 4 alumnes
  • Llliurament dels materials
  • Lectura silenciosa de la fitxa, per part dels alumnes, i posterior aclariment, per part del mestre, dels dubtes que ha presentat la lectura.

Execució de les tasques indicades en la fitxa i presentació de la resolució feta per cada grup en el full DIN A3.

Si feu clic a sobre de les fotos podeu veure-les ampliades

Discusió grupal de les resolucions presentades per cada grup i sistematizació dels continguts treballats.

Els alumnes han de resoldre la tasca de manera autònoma però sota la supervisió del mestre. D’aquesta manera, els alumnes seran constructors del seu propi aprenentatge i responsables de l’adquisició del coneixement.

Rèplica