Poble de Preixana
Comarca: Urgell
Nombre de habitantes: 395
Festes locals:  Verge de Montalbà
Sant Llorenç (10 d'agost Festa Major)
Sant Isidre (Festa dels pagesos)
Preixana està situat a la plana d'urgell i la vessant sud del tossal del sitjar; prop del poble passa el canal d'urgell. Els conreus de seca son cereals i ametllers els de regadiu son arbres fruiters blat de moro i alfals. Una carretera ens posa en contacte amb Bellpuig i Tàrrega.
Escola
Any de construcció: 1947
Característiques de l'edifici: Planta baixa amb tres aules.
Nombre d'alumnes: 27
Nombre de mestres: 2,5
Ajuntament
Any de construcció: 1989
 Nombre de regidors: 5
Església de Santa Maria
Situada dalt del Tossal del Sitjar; on hi havia l'antic castell, d'estil gòtic tardà; el campanar es va construir fa 50 anys per picapedrers, el mestre d'obres era de Preixana.
Plaça Catalunya
És una plaça enjardinada, amb un brollador al centre, bancs de pedra per a seure i gronxadors.
És un lloc d'esbarjo per a menuts i grans.
Sant Llorenç
Es el local social i de trobada del jovent; antigament havia estat l'església del poble.
A l'interior es poden apreciar elements d'estil romànic. A la façana hi ha diversos escuts on el peixos són reiteratius, ja que formen part de l'escut del poble.
Cal Xamà
Façana molt ben conservada el portal està datat de l' any 1559 i les finestres són d'estil renaixentista. Ha estat molts anys el cafè i el cinema del poble.