Español English
escut algerri
Comarca: La Noguera
Nombre d'habitants: 510
Festes locals: Candelaria 2 de Febrer i el 24 d'Agost Sant Bartomeu.
vista general
Situació:
Algerri és un poble situat a la plana, a la part lateral es troba la Serra Llarga que és un seguit de muntanyes.
És un poble ben comunicat per via terrestre. Hi ha servei d'autocar per desplaçar-se a les localitats properes.
Els conreus principals són: l'olivera, els ametllers i la vinya. A la zona de regadiu podem trobar farratges i productes d'horta.
escola algerri
Any de construcció: 1925
Característiques de l’edifici: És un edifici de planta baixa situat a la vora de la carretera. Consta de quatre aules, un despatx i uns lavabos situats a l'exterior. L'escola està envoltada d'un pati bastant gran, amb  plantes, on podem practicar diversos jocs i activitats esportives.
Nombre d’alumnes i mestres: D'alumnes 18 i  2 mestres tutores .
ajuntament
Any de construcció: 1978
Característiques de l’edifici: És un edifici bastant modern. Està situat a la plaça Major. Consta de dos plantes.En una part de la primera planta es troba el consultori mèdic que té accés per una altra porta. A la segona planta hi ha una sala de reunions bastant gran que s'utilitza per a realitzar diverses activitats
 Nombre de regidors: 7 regidors
esglesia algerri
Nom de l’església: Purificació a la Mare de Deú
Any de construcció: 1772 ultima reforma
Estil: Neoclasic i la façana barroca
Característiques principals: La façana barroca  és la més gran de Catalunya
plaça algerri
Nom: Plaça Major
Característiques: És una Plaça amb 5 sortides per diferents carrers. És gran, i hi ha l'ajuntament , a la vora hi ha l'esglesia i al centre hi ha una font. S'hi ballen sardanes i s'hi fan correfocs
Activitats que s’hi fan: venda de llibres per Sant Jordi, ballades de sardanes, petits mercats, pessebre vivent,orquestres, correfocs,gimcanes...
cal peret
Nom: Cal Peret
Any de construcció: Fa més de 300 anys.
Caracteristiques de l'edifici: És la típica casa pairal de pagés. Té una gran façana amb balcons. A l'interior hi ha un pati molt gran i una capella.
parc algerri
Explicació de la imatge: És la Plaça Roja, denominada així perquè abans les pedres que hi havia al terra eren roges. Actualment s'ha construit un parc amb diferents  jocs ben atractius. És el lloc de trobada de la població infantil.