|
 |
Aquí trobareu els materials específics
per alumnat amb NEE creats pels professionals en jornades de treball
col·laboratiu. |
|
|
|
En aquest taller es vàren construir els següents materials
- A dalt, a baix.
En aquest exercici cal indicar amab la mà, utilitzant l'Ull
de color i la webcam, si l'objecte, cosa, animal... se situa a
dalt o a baix. L'exercici consta de dues activitats:
- exploració (dalt i baix.toc, udc_dalt i baix.toc),
on l'alumne se situa en una zona, dalt o baix, i obté
com a resposta un dels objectes d'aquella zona
- qüestionari (dalt i baixpregunta.toc, udc_ dalt
i baixpregunta.toc), on l'ordinador mostra un objecte
i cal indicar a quina zona pertany.
L'activitat també es pot realitzar mab el tecalt o el
ratolí.
-
Parts del cos.
Aquest exercici treballa l'esquema corporal a partir de fotografies.
Es té que indicar si la part del cos de la fotografia
es troba a la part de dalt o a la part de baix del cos. Si es
respon correctament mostra el color verd i si no el color vermell.
Un menú inicial permet triar la forma de respondre: teclat
o ratolí, catifa màgica, ull de color.
- Comptar pilotes
activitat pensada per treballar amb la webcam i objectes reals.
Es tracta de comptar fins a 5 que consisteix en agafar unes pilotes
i posar-les dins un cistell.
Les pilotes vermelles estan situades a la dreta del jugador,
les verdes a l'esquerra i el cistell al mig. El jugador ha de
dur un guant, millor de color groc, que actuarà com a cursor
de color. El cistell del mig ha de ser baix o transparent de manera
que permeti fer el seguiment dels moviments de la mà
Quan el programa dicta una quantitat de pilotes, per exemple,
dues vermelles, el jugador ha de fer el gest d'agafar les pilotes
i posar-les dins el cistell. Ni les pilotes ni el cistell han
de ser reals o del color indicat, ja que el programa només
segueix els moviments del cursor, en aquest cas el guant.
L'exercici també es pot realitzar virtualment,a la pantalla
de l'ordinador utilitzant el ratolí. En aquest cas, per
posar una pilota al cistell cal fer dues accions, clicar la pilota
i, tot seguit, clicar el cistell.
- Itinerari és
una activitat de comprensió oral on, seguint les ordres
de l'ordinador, es realitza un circuit virtual a la pantalla d
entre la casa, l'escola i la piscina.
El programa mostra un escenari i dicta una consigna, per exemple,
"Entra dins el cotxe i ves a l'escola".
El jugador respon fen clic a cotxe i fent clic a
l'escola, cosa que li permet continuar l'itinerari.
Cada consigna exigeix fer selecció de dos objectes de l'escenari
amb l'ordre correcte.
L'exercici finalitza quan el jugador arriba al final del circuit.
|
|