Informació sobre el batxillerat

 

Informació general

Informació específica IES Arraona

Modalitats

Optatives

Crèdit de recerca

Sortides

Orientació

Universitària
Cicles formatius
Altres

 

 

EL TREBALL DE RECERCA

El desenvolupament del treball

Caldria que seguissis els següents punts:

  • Fer-te una idea del treball que vols fer
  • Començar a investigar sobre el tema
  • Redactar els objectius del teu treball
  • Planificar la recerca

Fer-te una idea del treball que vols fer.

Caldria que responguessis a les següents preguntes:

  1. Quins són els teus interessos?
  2. Quin tipus de batxillerat estan estudiant?
  3. Què vols estudiar en el futur?
  4. De què o en què vols treballar?
  5. Vols fer un treball en grup o prefereixes fer-lo sol/a?
  6. Quins coneixements tinc jo i els companys sobre el tema?
  7. Puc acotar prou el tema per tenir temps d'acabar-lo?
  8. La investigació serà de fàcil accés, serà molt cara...?

Començar a investigar sobre el tema

  1. Si fas el treball en grup, caldrà veure quins són els interessos que té cada membre del grup sobre el TR i en què vol treballar cadascú, veient prèviament què en sabeu.
  2. Hauràs de consultar alguns llibres, pàgines web,... i començar a fer-ne un llistat dels que creguis que et poden ser útils.
  3. Hauràs de definir què serà sobre el que vols investigar

Redactar els objectius del teu treball

Un cop decidida quina és la qüestió essencial motiu de la recerca, s'ha de formular una sèrie de preguntes relacionades que permetin identificar els factors, o variables, que poden influir en el procés que es vol investigar i l'estudi de les quals guiarà la recerca principal. Aquestes són les que configuraran els objectius del treball.

Planificar la recerca

Per planificar el desenvolupament del treball de recerca aniria bé tenir en compte:

  1. Les activitats a realitzar en l'ordre en què s'han de fer (de cerca i processament de la informació, síntesi, avaluació i redacció de l'informe)
  2. La programació de les visites i entrevistes a realitzar.
  3. El període de temps estimat per a cada una d'aquestes activitats.
  4. La relació de material i aparells necessaris per a desenvolupar les activitats, els permisos que es necessiten per a utilitzar instal·lacions (laboratoris, aula d'informàtica, biblioteca,...)
  5. Distribuim les tasques entre els membres del grup.