Informació sobre el batxillerat

Altres

Optatives

Informació general

Són matèries de modalitat o optatives tipificades o bé optatives ofertes pel centre docent.

L'alumne ha de completar els crèdits necessaris per arribar al total, amb matèries de la mateixa modalitat, d'altres modalitats, o amb matèries optatives, que poden ser tipificades pel Departament d'Ensenyament o ofertes pel centre.

Les matèries optatives a l'IES Arraona es fan totes a primer curs de batxillerat.

En la modalitat d'humanitats, tant en el lingüístic com en el social, els alumnes poden escollir dues optatives d'entre tota l'oferta, situades en dues franges diferents.

En la modalitat de ciències, tant en el tecnològic com en el de la salut, els alumnes només escullen una optativa perquè, en l'altra franja, cursen obligatòriament una hora més de matemàtiques (ampliació de matemàtiques) i una hora de pràctiques de laboratori.

Optatives que s'ofereixen a l'IES Arraona

Àmbit científic Àmbit humanístic
Psicologia
Religió
Francès
Estada a l'empresa
Informàtica d'usuari

Informació sobre les matèries optatives

• Biologia humana

Els continguts són l'estudi del funcionament i l'estructura del cos humà (extensible a tots els mamífers i a quasi tots els vertebrats).

Va adreçada a tots els alumnes que vulguin fer alguna carrera biosanitària (medicina, veterinària, biologia, infermeria, psicologia) i també mòduls superiors d'anàlisi clínica, imatge per diagnòstic, dietètica, etc. També la poden cursar alumnes interessats en el funcionament del propi cos.

Tot i que es complementa amb la Biologia I i II de batxillerat no és indispensable fer la Biologia per cursar aquesta optativa.

• Informàtica de programació

El contingut d'aquesta assignatura serà: introducció a la programació estructurada, programació en l'entorn gràfic amb Visual Basic, llenguatge HTML, pàgines web estàtiques i dinàmiques Dreamweaver i Swish.

• Religió

En aquesta optativa estudiarem el nostre entorn cultural i religiós per poder entendre millor l'art, la història i la literatura, tot plegat en el món en què vivim. A part del temari propi de l'assignatura: la persona, ciència i fe, religió i cultura contemporània, cristianisme i religions, solidaritat, valors... farem una incidència especial en el tema de la simbologia i en el tema de la dona en les diferents cultures religioses.

• Estada a l'empresa

Aquesta optativa es cursa fora del centre, en una empresa que s'adigui amb els interessos de cada alumne. Consta d'un mínim de 70 hores de treball en l'empresa que s'han de complir al llarg del curs o durant l'estiu (als qui la facin durant l'estiu els serà avaluada, per tant,a 2n de Batxillerat).

Els qui trieu aquesta matèria podeu optar per fer-la en lloc d'una altra (i llavors plegareu dos dies una hora abans) o triar-ne també una altra: en aquest cas totes dues comptaran en les vostres mitjanes de Batxillerat, cosa que pot contribuir a fer-lo més alt.

• Francès 2a llengua

És una matèria optativa que consta de 4 crèdits; per això, els qui la vulgueu cursar l'heu de triar en les dues franges d'optatives.

A part de l'interès personal i pràctic (viatges, relacions... ) de conèixer el francès, val la pena que tingueu en compte l'interès que té acreditar coneixements en més d'una llengua estrangera a efectes laborals en molts àmbits (turisme, relacions laborals, restauració, moda i imatge, secretariat,...), cosa que amplia les possibilitats d'accedir a determinats llocs de treball.

És convenient que els qui us inscriviu tingueu alguna base de francès, per exemple perquè hagueu cursat els variables de Francès durant l'ESO.

• Psicologia

Aquesta matèria està programada partint de l'interès que manifesten els alumnes per conèixer-se ells mateixos i als altres; però, com que la majoria tenim una concepció de la Psicologia construïda a partir dels tòpics i les concepcions pseudocientífiques que projecten els mitjans de comunicació -més preocupats per l'impacte social dels seus missatges que no pas per un mínim rigor científic-, aquesta assignatura tractarà d'adoptar els elements bàsics per a introduir-se en el coneixements de la conducta humana, l'aprenentatge, la intel·ligència, la relació del pensament amb el llenguatge, l'inconscient, la personalitat i els trastorns mentals, la vida afectiva i la psicologia social.

• Informàtica d'usuari

Els continguts d'aquesta matèria seran: Full de càlcul amb excel, introducció a la base de dades amb Acces, introducció a les pàgines web amb Dreamweaver.