correu web

Cicles formatius

EL TREBALL DE RECERCA

L'elecció del tema

A l'hora d'escollir el tema del treball de recerca has de tenir en compte els factors següents:

1. El tema hauria d'estar relacionat amb:

* La teva modalitat de batxillerat.
* Els teus interessos o afecció.
* El teu entorn immediat: escola, barri, municipi...

2. La teva capacitat i preparació. La recerca que et proposis ha de ser l'adequada a les teves habilitats. Pensa en un tema on puguis posar de manifest les teves millors capacitats personals.

3. L'equilibri entre el temps de dedicació i la complexitat del tema. Acota tot el que puguis la recerca. Aquesta hauria d'estar limitada a una sola qüestió a contestar (qui, què, quan, com, per què).

4. El tema de recerca s'ha de plantejar com una qüestió a investigar.

5. Les fonts d'informació existents i la facilitat per accedir-hi. Com més fonts d'informació puguis accedir (llibres, informes, biblioteques, arxius, testimonis,...) més facilitat tindràs per poder elaborar el treball.

6. Els materials i recursos disponibles per a desenvolupar el treball (aparells i instruments necessaris per a la recerca, l'experimentació, la realització i la presentació de l'informe...).

7. Pot ser un estímul a l'hora de treballar que algun company o companya, amb interessos o afeccions semblants als teus, esculli una altra qüestió sobre el mateix tema.

A l'Arraona

Al segon trimestre de primer de batxillerat, treballaràs amb el tutor/a el que és un TR, assistiràs a la presentació oral dels companys de segon, analitzàs els seus treballs i n'extreuràs conclusions.

A l''últim trimestre podràs plantejar el tema sobre el que vols realitzar el treball de recerca o l'escullir-lo d'entre l'oferta que ofereix el centre.

Webmaster | Home | Departament d'Educació | © 2005 -2006 IES Arraona