3.1.
Objectius en l'àmbit pedagògic.
3.1.1.
El Centre desenvoluparà la formació integral de tots els alumnes
com a persones, independentment del grup cultural al qual
puguin pertànyer. Es fomentarà el respecte entre tots els
membres de la comunitat educativa i es vetllarà perquè no
es donin situacions de marginació o de risc.
3.1.2.
El centre a través del seu PCC, desenvoluparà els objectius,
continguts, procediments, valors, actituds i normes que han
d’assolir els seus alumnes en acabar cada nivell i cicle.
S’atendran de forma específica (agrupaments flexibles, adaptacions
curriculars, educació compensatòria, atenció psicopedagògica…)
Les necessitats educatives especials (mancances lingüístiques,
cognitives, físiques…)
3.1.3.
El Centre ha de capacitar tot l'alumnat per resoldre "positivament"
els conflictes i ha de facilitar la comunicació intercultural.
3.1.4.
El centre vetllarà per l’elaboració de la programació i l’avaluació
final de qualsevol activitat educativa. Aquesta programació
s’ha de fer a través de les àrees, equps docents, tutories,
coordinacions, o qualsevol equip de professorat que posi en
funcionament una iniciativa.
3.1.5.
El Centre haurà de comunicar a l'alumnat les programacions: continguts, objectius, metodologia,
i criteris d'avaluació, per tal que puguin organitzar i fer
més autònom el seu procés d'aprenentatge.
3.1.6.
El Centre posarà els mecanismes
necessaris perquè l'alumnat adquireixi les tècniques necessàries,
sobretot de les noves tecnologies de la informació, per afrontar
de manera adequada ela seus estidis i/o la seva inserció en
el món laboral.
3.1.7.
El Centre vetllarà per preservar la salut i facilitar l’adquisició
d’hàbits de vida saludables.
3.1.8.
El Centre estimularà el treball dels diferents continguts
transversals (educació per la pau, coeducació, salut, no consumisme,
solidaritat) des de totes les àrees i a tots els nivells educatius.
|