Projecte educatiu de centre
.
L'INSTITUT
    PRESENTACIÓ

  
  VISITA

  
  AMPA

  
  ADM. I SERVEIS

  
  ASSOC. ALUMNES

  
  TEMES GENERALS

  
  CONSELL ESCOLAR
  DOCUMENTS
    PEC

  
  PCC

  
  RRI

  
  PAT

  
  MEDIACIÓ

  
  ALTRES

  
  ELS GRANS TEMES

.
  DEPARTAMENTS
    Anglés

  
  Castellà

  
  Català

  
  Ed. Física

  
  Experimentals

  
  Matemàtiques

  
  Música

.   Orientació i CS

  
  Socials

  
  Tecnologia

  
  Visual i Plàstica

  
  Aula Flexible

  
  TAE
  INTERDISCIPLINAR
    La Mediterrània (99)

  
  Icailas (00-01)

  
  CRÈDITS DE SÍNTESI

  
  DIADES

  
  LA REVISTA

  
  Treballs de Recerca

.
WEBS ALUMNES
    Cursos anteriors

  
  Curs 2000-2001

DIVERSOS

    Projecte GEMS

  
  Recursos informàtics

  
  Webs recomanades

  
  Calendari

  
  ESPORT ESCOLAR

P.E.C. (III)

esqu1m.gif (105 bytes)

1. Anàlisi del context. 2. Trets d'identitat. 3. Objectius. 4. Concreció de l'estructura. 5. Avaluació.
3. OBJECTIUS

3.1. Objectius en l'àmbit pedagògic
3.2. Objectius en l'àmbit de gestió del centre.
3.3. Objectius en l'àmbit administratiu.

3.4. Objectius en l'àmbit humà i de participació.

 
L'IES és un centre educatiu que té com a objectiu prioritari la formació integral de l'alumnat i la seva integració social.  És en aquesta  línia que es pretenen assolir els objectius següents:

3.1. Objectius en l'àmbit pedagògic.

3.1.1. El Centre desenvoluparà la formació integral de tots els alumnes com a persones, independentment del grup cultural al qual puguin pertànyer. Es fomentarà el respecte entre tots els membres de la comunitat educativa i es vetllarà perquè no es donin situacions de marginació o de risc.

3.1.2. El centre a través del seu PCC, desenvoluparà els objectius, continguts, procediments, valors, actituds i normes que han d’assolir els seus alumnes en acabar cada nivell i cicle. S’atendran de forma específica (agrupaments flexibles, adaptacions curriculars, educació compensatòria, atenció psicopedagògica…) Les necessitats educatives especials (mancances lingüístiques, cognitives, físiques…)

3.1.3. El Centre ha de capacitar tot l'alumnat per resoldre "positivament" els conflictes i  ha de facilitar la comunicació intercultural.

3.1.4. El centre vetllarà per l’elaboració de la programació i l’avaluació final de qualsevol activitat educativa. Aquesta programació s’ha de fer a través de les àrees, equps docents, tutories, coordinacions, o qualsevol equip de professorat que posi en funcionament una iniciativa.

3.1.5. El Centre haurà de comunicar a l'alumnat  les programacions: continguts, objectius, metodologia, i criteris d'avaluació, per tal que puguin organitzar i fer més autònom el seu procés d'aprenentatge.

3.1.6. El Centre posarà els mecanismes necessaris perquè l'alumnat adquireixi les tècniques necessàries, sobretot de les noves tecnologies de la informació, per afrontar de manera adequada ela seus estidis i/o la seva inserció en el món laboral.

3.1.7. El Centre vetllarà per preservar la salut i facilitar l’adquisició d’hàbits de vida saludables.

3.1.8. El Centre estimularà el treball dels diferents continguts transversals (educació per la pau, coeducació, salut, no consumisme, solidaritat) des de totes les àrees i a tots els nivells educatius.

Tornar inici de la pàgina

3.2. Objectius en l'àmbit de gestió del centre.

3.2.1. Foment de les reunions i coordinació del professorat, pares i mares, alumnat, delegats, com a via d'intercanvi d'opinions per tal de millorar l'acció educativa del Centre.

3.2.2. Aplicació dels mecanismes democràtics en qualsevol decisió i actuació del Centre.

3.2.3. Garantia que la programació educativa dels seminaris i àrees, l'acció tutorial i qualsevol altra activitat que realitzi el Centre segueixein els principis d'identitat del Centre.

3.2.4. Assegurar la coordinació i col.laboració del Centre amb entitats de tipus cívic, cultural i associacions del barri que ajudin a fomentar la integració de l'alumnat i treballin especialment en les franges horàries no lectives.

3.2.5. Aconseguir crear una xarxa d’atenció a tot l’alumnat amb una implicació directa de totes les institucions públiques (Generalitat, Ajuntament, Diputació) amb responsabilitats concretes.

3.2.6. Promoció de la participació de l'alumnat i del professorat en activitats organitzades per institucions de l'entorn.

3.2.7. Promoció d'intercanvis, sortides i viatges de l'alumnat.

Tornar inici de la pàgina

3.3. Objectius en l'àmbit administratiu.

3.3.1. Execució d'una gestió econòmica clara i transparent, atorgant al Consell Escolar el paper que li pertoca.

3.3.2. Tenir cura de l'edifici i del material que hi conté, pel que fa a l'inventari, la neteja, manteniment, reparació o noves adquisicions.

Tornar inici de la pàgina

3.4. Objectius en l'àmbit humà i de participació.

Tots els sectors de la comunitat educativa han de participar en la Gestió del Centre. Seran molt importants en la Gestió: l'AMPA i el Consell de Delegats.

L'AMPA haurà  de promoure la participació en les activitats organitzades pel Centre.

L'AMPA vehicularà les propostes i inquietuds que els pares i mares facin arribar a l'Associació.

El Consell de Delegats participarà en els òrgans del Centre en què legalment estigui reconeguda la seva presència.

El Consell de Delegats fomentarà la solidaritat i l'esperit cooperatiu entre l'alumnat.

El Consell de Delegats farà de portaveu de l'alumnat en relació amb el professorat i la Direcció del Centre.

Es fomentarà la creació d'associacions d'alumnes en el marc de l'aprenentatge de l'autoorganització dels joves.

Tornar inici de la pàgina