El Projecte d'Educació en Comunicació Audiovisual (PECA) neix de la preocupació d'un grup de professors, que veuen com cada dia els seus alumnes tenen més influències de l'entorn.

Els alumnes estan envoltats d'impactes audiovisuals: televisió, ràdio, internet, diaris..., però fent una revisió del currículum, de les assignatures, establert fins al moment actual, ens adonen que és un tema poc tractat o gens elaborat.

El Projecte d'Educació en Comunicació Audiovisual (PECA) té la intencionalitat d'aprofitar els recursos tecnològics i audiovisuals que tenim al nostre abast, i al nostre entorn, i adequar-los als objectius i continguts dels currículums establerts a les diferents matèries.

Seguint els objectius que assenyala el Departament d'Educació per a cada matèria, introduïm la nova tecnologia dins en el camp didàctic i pedagògic com a recurs innovador per tal d'aprofundir en l'anàlisi crítica, i en la creativitat, dels mateixos mitjans audiovisuals. Des d'aquest àmbit, treballem els continguts curriculars de cada matèria amb una perspectiva oberta als canvis socials actuals integrat els materials audiovisuals dins les unitats curriculars respectives per tal de crear usuaris crítics.

No es tracta d'afegir continguts curriculars, sinó que és una innovació pedagògica i didàctica engrescadora per a l'alumnat i per al professorat.

El contingut de cada àrea, que s'ha treballat, i els professors, que han participat, el podem trobar dins de l'apartat crèdits.

El treball que podeu trobar aquí és el resultat dels aprenentatges dels alumnes, l'anàlisi crítica i la pròpia creació. Això ens serveix per avaluar si hem aconseguit, o no, assolir els objectius que ens havíem plantejat, des de les diferents àrees.

Els treballs de la pàgina, han estat desenvolupats pels alumnes de 4t ESO dins de l'àmbit de la tecnologia, com a una aplicació de la creació d'una pàgina web.

No podem perdre aquesta oportunitat per aconseguir millorar la nostra manera d'ensenyar.